Menthol

29-08-2005 om 22:16 uur

Ik merk dat als ik mijn  borstlkas insmeer met menthol ik s'nachts veel dieper slaap en minder snel naar de toilet moet.
ik las laats dat het een normaal iets is dat een copd mensje in de nacht moet plassen en dat klopt bij mij helemaal
na mijn longontsteking heb ik dat er aan overgehouden
waarom dat weet ik niet
maar menthol help mij echt om dieper te slapen
wie heeft dat ook al eens ondekt ??
groetjes Lia

Login of registreer om te reageren
30-08-2005 om 10:52 uur
Reactie op Lia

Ik merk dat als ik mijn  borstlkas insmeer met menthol ik s'nachts veel dieper slaap en minder snel naar de toilet moet.

Hoi Lia dat klopt wel wat jij zeg maar ik smeer niets, maar ik gebruik van die velletjes Cool MInt Listerine Actives dat zijn van die mondhygiéne strips. Dat werkt bij mijn perfect, dan slaap ik ook veel beter maar dat heb toch te maken met je luchtwegen als je niet goed kan slapen of wakker word heb ik ook altijd soms lig ik wel uren wakker voor ik in slaap val, als ik dan eindelijk slaap dan schrik ik weer wakker omdat ik benauwd werd, en dan neem ik zo,n velletje en dan slaap ik weer in.

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 19:02 uur

Hai Ria.

Zou het kunnen dat je overdag benauwd bent, alles minder werkt, dat je overdag dus vocht vasthoudt, en daardoor bij rust, s'nachts het vocht kwijtraakt.
Althans, dat is mijn idee, want dat probleem heb ik ook.
Normaal ga ik regelmatig overdag naar het toilet, als ik een dagje weg ga,  dan is dat tolitbezoek veel minder,heel veel minder, 's nachts haal ik dat dan weer in. (LOL).

Groetjes Marieke

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 10:47 uur
Reactie op opgelucht

Hai Ria.

Zou het kunnen dat je overdag benauwd bent, alles minder werkt, dat je overdag dus vocht vasthoudt, en daardoor bij rust, s'nachts het vocht kwijtraakt.
Althans, dat is mijn idee, want dat probleem heb ik ook.
Normaal ga ik regelmatig overdag naar het toilet, als ik een dagje weg ga,  dan is dat tolitbezoek veel minder,heel veel minder, 's nachts haal ik dat dan weer in. (LOL).

Groetjes Marieke

Hoi marieke.
Ik ben altijd benauwd of het nu snachts is of overdag ik heb Copd het is niet net als astma dat je dan wel eens vrij bent van benauwd zijn met Copd heb ik er elke dag last van, want zodra ik iets naar binnen krijg waar ik niet tegen kan dan heb ik het al benauwd.
En bij mijn komt het ook doordat ik heel veel drink overdag maar soms ook snachts.....en dan ga ik inderdaad ook automatisch veel naar de wc. Voor ik naar bed ga drink ik ook erg veel en als ik s,nachts wakker word dan moet ik ook altijd even een beker water drinken. Ik heb altijd erge dorst, dus daar ligt het erbij mijn aan dat ik snachts ook wel veel naar de wc moet. Maar ja ik heb nu eenmaal veel dorst en dat komt omdat ik wel merk dat als ik veel drink mijn eigen veel beter voel.  :Y

Login of registreer om te reageren
15-09-2005 om 06:26 uur

Goed idee van die menthol en Listerine. Zal het ook eens proberen.

Ja,  ik drink òòk ontzettend veel. [ummm, water. Ik zit niet constant aan de borrel ;)]
Liters en liters water. M'n keel is af en toe zò droog dat ik niet kan praten.

Eèn van de bijwerkingen van zowel Spiriva, als Seretide is een droge mond. Maar een droge mond is toch wat anders dan een reuze dorst. Geen idee waar de dorst vandaan komt.
Maar piesen doe ik ook als de beste.  :+

Login of registreer om te reageren
18-09-2005 om 21:59 uur

[quote author=GJ Klaver link=topic=144.msg1964#msg1964 date=1126758408]
Goed idee van die menthol en Listerine. Zal het ook eens proberen.

Ja,  ik drink òòk ontzettend veel. [ummm, water. Ik zit niet constant aan de borrel ;)]
Liters en liters water. M'n keel is af en toe zò droog dat ik niet kan praten.

Eèn van de bijwerkingen van zowel Spiriva, als Seretide is een droge mond. Maar een droge mond is toch wat anders dan een reuze dorst. Geen idee waar de dorst vandaan komt.
Maar piesen doe ik ook als de beste.  :+
[/quote]
Het zou wat wezen telkens een borrel asl ik snachts wakker word ben ik toch dronken smorgens hoor hihi.. wel lekker op zijn tijd maar nee laat ik dat maar niet doen  :N

Login of registreer om te reageren