Moeders en tandartsen.

20-10-2011 om 08:32 uur

Hallo weer allemaal :W

Deze week is er vrij weinig nieuws gebeurd.
We hebben een lekker rustig weekend gehad.
Afgelopen zondag hadden we het 25 jarig jubileum van zijn oom en tante, we zijn wezen uit eten.
Was erg gezellig en ook lekker eten.

Afgelopen maandag, heb ik nog een keer geprobeerd om mijn moeder te bellen.
Ik weet dat het weinig nut heeft om haar te vertellen dat ik respect wil voor mijn eigen leven e.d. en dat ze daar weinig mee zal gaan doen. Waarschijnlijk maak ik het er ook alleen maar erger mee.
Maar ik moet wel mijn zegje gedaan hebben, het idee hebben dat ik het van mijn kant zo goed mogelijk probeerde op te lossen.

Nu is het ook niet zo, dat de problemen met mijn moeder uit de lucht zijn komen vallen.
Hier heb ik eigenlijk al sinds ik 6 was problemen mee. Eerst onbewust, en in mijn tienerjaren eigenlijk heel bewust. Dit heeft zo zijn redenen, maar ik zal jullie niet met mijn verleden lastig vallen.

Dus ik weet ondertussen wel hoe ze reageert op zulk soort dingen.
Maar toch wilde ik haar even vragen of we konden praten.
De telefoon ging over, ze nam op, zei ( vrij boos ) Hoi, ik vroeg of we konden praten  en ze kapte het gesprek af met een strenge nee en hing op.

Eerst, was ik boos. Ik bedoel we kunnen toch als volwassenen onder elkaar praten over zulke dingen??
Toen, nadat lief vroeg wat er was, ( ik had mijn telefoon op tafel gegooid met de woorden; Ja dan niet..)
Toen barstte voor mij de bom. "Je eigen moeder die weigert met je te praten, terwijl je niets verkeerds hebt gedaan." Ja.. dat waren mijn gedachten.. en die komen hard aan.
En toen kwamen de tranen. En de benauwdheid door de emoties en de verstopte neus, omdat ik juist huilde.

Ik kan er met weinig mensen over praten, zonder dat ze een oordeel geven.. Dus vandaar dat het deze keer hier op het forum staat. Even mijn hart luchten.

Gelukkig kan ik me qua werk lekker bezig houden. Deze week een paar invaladresjes en genoeg afspraken!
Hieronder ook de tandarts en de fysio. Hoewel ik doodsbang ben voor de tandarts, is het gister redelijk goed afgelopen. 4 gaatjes, waarvan 2 kapotte vullingen ( dus die wist ik al ) en 2 zitten tegen het tandvlees aan, dus daar kon ik ook weinig aan doen. Mijn verstandskies waarvan ik last had, zit goed. Dus die hoeft er feitelijk ook niet uit. Maar links, waar ze nog niet door zijn, gaan er uit moeten. Maar omdat ik er nog geen last van heb, gaan ze er op mijn termijn uit!
En dat geeft weer een beetje het idee dat ik het onder controle heb, ik kan bepalen wanneer ik naar de kaakchirurg moet.
Mijn tandvlees is weer een stuk opgeknapt nadat ik gestopt ben met inhaleren. Dus zo zie je een beetje oorzaak-gevolg. :+ Hoewel er nog steeds mensen zijn die beweren dat de inhalatie van je puffers niets met gaatjes en tandvlees te maken hebben.

Ook komt mijn schoonzusje morgen even een nachtje slapen hier. Ze wilde eigenlijk een weekendje alleen weg, mocht niet van haar ouders, en zo is ze toch even weg van thuis.
Een ding, wat ik maar al te goed begrijp. ( niet dat mijn schoonouders vreselijk zijn, maar ik heb het vroeger ook meegemaakt  :X )

En ik ga naar ADO - NEC zaterdagavond. *O*  Nec is natuurlijk dè club uit Nijmegen en daar kom ik zelf vandaan.. dus dat word even vrienden uitschelden enzo  :Y

Voor de rest, het gaat goed, dus we laten het op zijn beloop. Hoewel ik binnenkort nog een preek verwacht van mijn longverpleegkundige.

:W :W Ciao..

Login of registreer om te reageren
20-10-2011 om 19:32 uur

Jammer dat je moeder zo reageerde.

En fijn dat het ondanks alles toch meeviel bij de tandarts! En dat je idd zelf mag beslissen wanneer je naar de kaakchirurg gaat. Kan je je daar iig (geestelijk, hihi) op voorbereiden.

En wanneer moet je weer naar de lvk?? Die zal toch niet preken als het verder goed met je gaat..??

Veel plezier vanavond bij het voetbal!!

Login of registreer om te reageren
20-10-2011 om 21:32 uur

Hoi Ilona

Niet fijn, zo te moeten communiceren met je moeder.
en over tandvleesproblemen en puffers; poets je al electrisch, dat hielp bij mij enorm!

Login of registreer om te reageren
20-10-2011 om 21:33 uur

Vervelend lastig hoor dat je moeder zo reageerde.
Fijn dat de tandarts wel meeviel. Heb zelf van de week ook weer controle gehad helaas ook weer bingo 1 nieuw gaatje en een oude vulling waar toch weer iets mee is. Ik had wel vertrouwen toen ik ging dat er weinig zou zijn dus baal wel weer gaatjes heb ook al aardig wat gehad en geen relatie met pufjes dacht het wel een vorige vervangende tandarts zei er het eerst iets over en de assistente van deze heeft er ook al eens iets overgezegd voordien hoorde ik er nooit iets over maar het kan dus wel. Ik kreeg van deze assistente de tip om listerine te gaan gebruiken weet niet of het echt helpt maar baat het niet dan schaadt het ook niet.
Waarom preek? Gaat het niet goed dan, doe je iets niet wat je wel zou moeten doen?
Hoop dat de eventuele preek mee zal vallen.
Veel plezier bij de wedstrijd.

Login of registreer om te reageren
20-10-2011 om 22:42 uur

Hallo Ilona,

jeetje wat lijkt me dat heftig dat je zo'n slechte band met je moeder hebt. Wil je veel sterkte wensen.

Over je kaakchirurg bezoek in de toekomst, als ik jou was zou ik even de vergoedingen uitzoeken van tandarts en basis pakket van je verzekering. Ik hoorde namelijk van een collega dat die kaakchirurg tegenwoordig in tandarts zit, en als je dan naar de kaakchirurg moet je jezelf erg op kosten jaagt.

Flink hoor dat je naar de ta gaat ondanks de angst!

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
21-10-2011 om 07:20 uur

Waarom ik een preek kan verwachten bij de lvk..
Okee. Preek is misschien iets te..
Maar ik gebruik al een behoorlijke tijd geen puffers meer, en ze was er erg strikt op aan het begin dat ik mijn onderhoudsdosis in zou nemen. Gezien dat ik heel snel en heel sterk reageer op mijn 'overgevoeligheidjes'. Dus vandaar dat ik die eigenlijk kan verwachten. Pluspunt is wel dat ik ook goed functioneer zonder puffers en wel altijd ventolin bij de hand heb, just in case..

Ja ik ben erg blij dat ik gewoon zelf op mijn eigen tempo naar de kaakchirurg kan.
Mijn vriend is begin dit jaar geweest en toen hebben we hem er ergens tussen moeten proppen omdat hij het niet meer kon houden, is toen heel snel gebeurd, was er zelf bij, en zag er niet zo best uit.
Dus ik wil iemand die de tijd er gewoon voor neemt.

Wat betreft dekking van mijn zorgverzekering, we hebben het hoogste pakket qua verzekering, dus als het goed is word het bijna 100% vergoed!
Maar ik ga het inderdaad binnenkort nog even nakijken, bedankt voor de tip!! :Y

Listerine, ja das vies spul  :'(
Heb het geprobeerd, maar ik hou het op tandenpoetsen en flossen en 3x in de week spoelen met gewoon huismerk van de drogist. Het is zo akelig spul.

Ik poets nog niet elektrisch, omdat mijn vriend het zowieso niet gaat doen, en het ook redelijk aan de prijs is. Dus ik ben wel op zoek naar een goedkopere versie ervan, want ik weet ook dat elektrisch poetsen veel beter is dan met een normale tandenborstel.

Wat mama betreft. Ja.. Die gaat maar der gangetje. Ik wacht tot zij de volgende stap zet.
Maar haar kennende kan dat lang duren.
Het is inderdaad erg jammer dat ik een slechte relatie heb, het is toch je bloed eigen moeder.
Gelukkig kan ik het compenseren met mijn schoonmoeder, die altijd voor me klaar staat.

:W :W

Login of registreer om te reageren