gebruik medicijnen

18-10-2011 om 12:17 uur

Jarenlang ben ik onder behandeling geweest van een longarts in Utrecht. Van hem heb ik seretide 250 en speriva respimat voorgeschreven gekregen. Nu ben ik voor de eerste keer naar een longverpleegkundige geweest en zij adviseert mij om te stoppen met de behandeling met seretide en alleen nog speriva respimat te gebruiken. Moet volgens haar voldoende zijn. Kan iemand mij begrijpelijk uitleggen wat hier de gedachte achter is???

Login of registreer om te reageren
18-10-2011 om 12:49 uur

een longverpleegkundige geeft volgens mij adviezen over leefomgeving, leefstijl, prikkels vermijden enz
de longarts gaat over de medicijnen.
gewoon aan hem/haar vragen, dus

Login of registreer om te reageren
18-10-2011 om 12:56 uur
Reactie op elly-gezelly

een longverpleegkundige geeft volgens mij adviezen over leefomgeving, leefstijl, prikkels vermijden enz
de longarts gaat over de medicijnen.
gewoon aan hem/haar vragen, dus

ook een longverpleegkundige kan advies geven over medicatie (kan ze niet voorschrijven)

Reactie op topu

Jarenlang ben ik onder behandeling geweest van een longarts in Utrecht. Van hem heb ik seretide 250 en speriva respimat voorgeschreven gekregen. Nu ben ik voor de eerste keer naar een longverpleegkundige geweest en zij adviseert mij om te stoppen met de behandeling met seretide en alleen nog speriva respimat te gebruiken. Moet volgens haar voldoende zijn. Kan iemand mij begrijpelijk uitleggen wat hier de gedachte achter is???

sertide zorgt voor een beschermde laag in de longen en zorgt ervoor de je longen meer open gaan staan zodat je minder benauwd bent
spiriva zorgt alleen ervoor dat je longen meer opengaat zodat je minder benauwd bent

wat de reden is dat je geen beschermend laagje (ontstekingsremmer) nodig heb is mij niet duidelijk, ik zou even met de verpleegkundige bellen voor duidelijke uitleg

Login of registreer om te reageren