Moeders en betablokkers.

08-10-2011 om 12:22 uur

Lieve lezers.

Ik moet iets gaan doen wat ik vrij moeilijk vind.
Ik moet mijn moeder op haar plek wijzen.
Het klinkt stom, maar ik zal het even uitleggen.

Ik ben al een tijd niet meer langs geweest, en het is echt doordat we het momenteel druk hebben en gewoon een rustig weekend willen.
Het is eigenlijk niet te doen om die afstand, Zoetermeer - Nijmegen, 2x op een dag te doen.. Heen en terug dus.
Dus we zouden er echt een weekend heen moeten.
Omdat ik ook last heb van haar katten en haar gerook, heb ik natuurlijk al weinig zin.
Maar ik betwijfel of het nuttig is om haar hier op te wijze want ze zal hier toch niets aan veranderen.

Nu had ik haar ook al een tijdje niet gesproken, alleen per msn.
Nu kwam ze gister ochtend weer op msn en sprak ze me aan.
Eerst gewoon het normale, hoi en hoe gaat het..
En daarna de o zo belangrijke vraag.. Wanneer ik weer langs kwam.
Ik heb eerlijk opgebiecht dat ik het niet wist.
Ze vroeg of het nog een andere reden had.. Nee hoor. we hebben het gewoon druk.
En ook legde ik haar uit dat we er een heel weekend voor moeten uittrekken.
Ik kreeg de o zo spontane reactie; ja maar als jullie niet voor 17 november geweest zijn, dan komen wij ook niet.  ( Dan is mijn vriend jarig )
Ik vond dit lijken op chantage. Ben er niet op ingegaan en ben naar mijn werk gegaan.
Maar ik zit hier wel degelijk mee.
Ik ben humeurig en heb een kort lontje momenteel.

Ik wil haar bellen om te vertellen dat ze respect moet hebben voor ons, voor ons leven en dat we zodra we tijd hebben heus wel langskomen. Maar volgens onze richtlijnen. Ik ga me niet haasten om naar haar toe te gaan.

Sorry, maar dat moest er even uit.

Maar nu wat anders.
Dinsdag mijn TTT..
Erg spannend. Te spannend eigenlijk.
Dus ik heb van de HA wat gekregen om mijn hartslag op normaal niveau te houden, dus zeg maar het rillen, zweten e.d. word minder. Het scherpste randje word zeg maar weggehaald.
Maar!
Dit kan eigenlijk niet in combinatie met astma. Dus ik heb er 3 gekregen, 1tje om te proberen vandaag, 1tje voor dinsdag en de andere voor mijn echte praktijkexamen.
Geweldig. Dus om 11 uur heb ik hem ingenomen, en word ik nu ineens benauwd, mag ik ze niet gebruiken.

Tot nu toe gaat alles nog goed. Tot lief en ik gingen stoeien.. Daar moet je dus mee uitkijken.. Dan raak je ook buiten adem..
Niet benauwd, maar wel duizelig.. Nou ja. Daar kan ik mee leven?

Word een rustig weekend in elk geval.
Geniet van jullie weekend en tot snel weer :W :W

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 12:39 uur

Hoi Ilona

Lastige situatie, maar ik vind wel dat je moeder zeker rekening met jou moet houden.
Heb je haar al uitgelegd hoe het op dit moment met je gaat? Misschien dat ze het dan beter begrijpt?
Ik snap je moeder in bepaalde richting ook wel opzich, mijn oma word soms ook boos als ik haar een tijd niet opzoek wegens school etc, ben de laatste tijd ook erg moe na school. Maar dat is waarschijnlijk een heel ander geval wat ik ken de situatie niet heel goed natuurlijk.

maar over dat langskomen, misschien is het handig om ergens af te spreken en dan wat leuks te gaan doen?
Bijvoorbeeld ergens iets gaan eten of noem maar op (wat je leuk vind :P)

Of duidelijk iets plannen over de data wanneer jullie langskomen?
Dat geeft veel duidelijkheid en ik denk dat, dat wel belangrijk is.

Leg haar in ieder geval goed uit hoe het nu met je gezondheid staat, want die gaat immers voor!
Probeer daarna iets af te spreken of te plannen.

Succes bij de TTT!
Ik dacht ook dat bij veel astma medicijnen geen betablokkers gebruikt mochten worden, maar iig succes!
Ben benieuwd!

.Nicolai  :W

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 13:47 uur

Kan je niet iets van valeriaan ofzo nemen voor je TTT? Dan deed ik vroeger wel eens bij tentamens en bij mij hielp dat altijd wel goed en dat mag volgens mij wel gewoon in combinatie met astma/astmamedicatie.

Verhaal van je moeder klinkt wel herkenbaar. Mijn moeder woont in Zeeland, vanaf hier 150 km dus ook niet te doen op een dag heen en weer (heb ook geen auto/rijbewijs). M'n moeder rookt ook in huis dus voor een weekend is dat idd ook lastig. Had laatst ook weer mot met m'n moeder omdat ik wel het hele weekend bij m'n schoonouders geweest was maar niet zo vaak bij haar kom. Probeer dan meestal ergens anders met haar af te spreken (ergens halverwege bijvoorbeeld dagje winkelen in Breda) of ze komt hier langs. Tis lastig iig.

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 17:12 uur

Poeh, ik vind betablokkers ook wel direct een soort drastische maatregel tegen stress... Hoop dat het goed gaat of dat je wat anders vind. Enne, het zal vast goed gaan!! Je instructeur zou anders toch niet hebben gezegd dat het wel kan??!!

Soms zijn moeders lastig he. Ik denk toch dat je eerlijk moet zeggen waarom je niet zo vaak komt (maar ja, wie ben ik he... :X).  Denk wel dat de tip om halverwege af te spreken en in een (rookvrij) restaurant af te spreken ofzo nog niet zo gek is...
Zou me idd niet laten ´chanteren´ (of claimen) maar wel vertellen wat voor gevoel het geeft als ze zoiets zegt. Hoe moeilijk dat ook is (ik heb ook een moeder...heel lief, maar soms....).

Het blijft vervelend, want moeder is toch ook weer moeder he... Veel sterkte ermee.

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 18:27 uur

Succes met je TTT. En ja dat probleem met familie komt mij ook heel bekend voor. Helaas

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 20:00 uur

Lastig verhaal. Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing waarin jullie je allemaal kunnen vinden.
Vervelend dat je benauwd en duizelig wordt van het pilletje van de ha.
Misschien is er inderdaad nog wel iets wat ook helpt en minder bijwerking geeft zoals de valeriaan die Daantje aangaf zou eens informeren bij de drogist/apotheek.
Succes met je TTT.

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 20:57 uur

bij de etos of kruidvat kun je druppeltjes kopen
ze heten rescue, zit in een geel doosje.
dat is een bach-remedie, werkt bij mij heel goed bij stress, ergens tegenopzien, slecht nieuws enz.
Kost een paar euro, het proberen waard, vind ik

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 21:10 uur

Toen ik moest afrijden heb ik een spray gekocht bij de tuinen.
Was van bach rescue. Moet je op je tong sprayen. Het hielp mij toen wel heel erg goed ^O^

Heelveel succes alvast met je TTT, je kan het wel hoor  :Y

Moeilijk is dat zeg met je moeder. Hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen :)

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 21:33 uur
Reactie op Janess

Toen ik moest afrijden heb ik een spray gekocht bij de tuinen.
Was van bach rescue. Moet je op je tong sprayen. Het hielp mij toen wel heel erg goed ^O^

Heelveel succes alvast met je TTT, je kan het wel hoor  :Y

Moeilijk is dat zeg met je moeder. Hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen :)

ja, klopt, dat is dezelfde

Login of registreer om te reageren
09-10-2011 om 12:28 uur

Hallo allemaal!

Ik snap jullie reactie volkomen, zo dacht ik er zelf eigenlijk ook over.
Maar hij haalt bij mij, net dat scherpe randje er vanaf.
Omdat ik faalangst heb, ben ik dus eigenlijk net wat banger om te zakken of om het verkeerd te doen dan een normaal persoon.
Vandaar ook eigenlijk deze keuze. Omdat hij mijn lichaam onder controle houdt en ik mijn gedachte dus gewoon optimaal kan gebruiken.
Ik ben bang dat als ik iets anders zou gebruiken, dat dit mijn 'geest' een beetje onder controle houdt, en die heb ik echt 100% nodig.

De duizeligheid was ook na een paar minuten weer weg, heb daarna ook wat gegeten en toen ging het een stuk beter. Misschien dat het daar aan lag!

Wat mijn moeder betreft, heb ik gister de keuze gemaakt haar nog even links te laten liggen tot de TTT.
Als ik die gehad heb, dan bel ik haar op en vertel ik het haar gewoon.
Want als ik dit hiervoor zou doen, ben ik bang dat de gevolgen ervan, van het telefoongesprek, ook weer gevolgen hebben voor mijn TTT. Omdat ik best beïnvloedbaar ben en geen extra stress kan gebruiken eigenlijk.

Gelukkig heb ik begripvolle schoonouders, en zal ik deze vanmiddag ook even de situatie uitleggen.
Met hun kan ik er goed over praten. Dat zeg ik ook erg vaak tegen m'n vriend.
Dat ik het erg fijn vind om zulke schoonfamilie te hebben. En me eigenlijk dan ook verontschuldig voor mijn kant van de familie. :X

:W :W

Login of registreer om te reageren
09-10-2011 om 15:36 uur

Moeilijk moeilijk!!

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je tentamen. Ik zeg altijd borsten vooruit en gaan met die banaan ^O^

Over je moeder, goed dat je nog even wacht, is het misschien een tip om een en ander op papier te zetten en op die manier op een eerlijke manier echt vanuit jezelf haar te zeggen hoe het voor jou voelt??

Door de telefoon is het vaak zo moeilijk of face to face. Want haar reactie lokt dan misschien bij jou weer iets uit wat je er niet bij wilt betrekken.

Sterkte 

Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren