Anti huismijt zuiger

07-10-2011 om 07:34 uur

Goedemorgen,

Ik ben van plan matrassen en kussens door een professioneel bedrijf tegen huisstofmijt te laten behandelen. Met een speciale stofzuiger halen ze een groot deel van onze innig geliefde huisbeestjes weg.

Nu kom ik op internet ook de Raycop tegen, een anti huisstofmijt zuiger, waarvan de leverancier in ieder geval beweert dat die ook middels trillingen en UV licht een groot deel van bacteriƫn en huisstofmijt om zeep helpt.

Heeft iemand ervaring met het effect van de professionele reinigers en/of deze Raycop?

Vriendelijke groet,
Ruud

Login of registreer om te reageren
08-10-2011 om 17:33 uur

De moeder van een vriend van mij demonstreert en verkoopt van die speciale stofzuigers en die vriend van me heeft er dus ook een (zelf ook allergisch). Hij heeft er veel baat bij en heeft hem een keer mee genomen naar mij. Hij heeft toen mijn bank en matras ermee gezogen maar ik merkte geen opmerkelijk verschil. Het schijnt dat er speciale rollers in die stofzuiger zitten die de mijten loskloppen en je ze zo beter op kan zuigen. Ik heb geen idee of zo'n stofzuiger veel duurder is dan een normale want anders zou je het kunnen proberen als je toch een nieuwe wil kopen. Ik weet trouwens niet van welk merk die stofzuiger was.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 15:06 uur

Hi, mijn ervaring met zo een stofzuiger zijn verbazingwekkend goed. Ik heb een Zoef Robot . De UV-C stofzuiger dood de huismijt en de uitwerpelen worden op gezogen. Kon vrijwel meteen verschil merken.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 16:11 uur

Ik geloof er niets van. Ben ook weleens bij een demonstratie geweest. Heel duur apparaat was het. Huismijten zitten niet alleen op de tijk, maar ook in kussen en matras. Wat beter helpt is een speciale hoes te kopen die je kunt wassen. En het bed vaak verschonen en beddengoed op 60 gr wassen.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 17:14 uur

Tsja, wat moet je hier nu weer van denken
Ik denk niks, want anders het t longforum ook wel dit advies... helaas. :-S

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 22:20 uur

Iemand die even 1 malig lid wordt om reclame te maken en weer vertrekt

Login of registreer om te reageren