Waar een stomme verkoudheid m'n emoties beheerst.

25-08-2011 om 19:05 uur

Hier weer een nieuw blogje.

Het gaat qua astma nog steeds redelijk de goede kant op.
Alhoewel ik wel merk dat ik verkouden aan het worden ben, wat sneller moe, meer hoesten en een volle neus.
En ook zweet ik wat sneller op mijn werk.

Niets wat niet weggaat met wat goede nachtrust, douchebeurten met eucalyptus douchegel, dampo op mijn borst en rug voor het slapen en op het werk mentholsnoepjes. Die verkoudheid krijgt geen kans bij mij.
Eigenlijk omdat ik veel te bang ben dat ik dan weer van voor af aan kan beginnen.
Ik ben tevreden over mezelf dat ik nu zonder puffers beter mijn dagelijkse dingen kan doen.
En dat wil ik niet weggooien.

Afgelopen weekend was het vrij eenzaam.
Eenzaam is een groot woord natuurlijk, maar ik ben gewend dat de weekenden voor mij en lief samen zijn. De enige 2 dagen dat we elkaar ècht zien ipv eten en 's avonds beetje je eigen ding doen.
Dit weekend was helaas anders.
Hij  moest werken op zaterdag, dit was al paar weken terug ingepland, maar hij vertelde dat hij probeerde zo snel mogelijk weer thuis te zijn. Echter was dit pas om 3 uur!

En omdat mijn brommer afgelopen vrijdag ineens een lekke band had, ik 1 uur kon lopen naar de dichtbijzijnde fietsmaker die ook snorfietsen doet, kon ik hem om half 4 die zaterdag ophalen.
Lief was moe van het werken dus hij had me alleen afgezet.
Maar omdat we ook nog wat moeten eten in het weekend, en lief hier te moe voor was, heb ik in me eentje boodschappen gedaan voor het weekend, vis gehaald voor smiddags en hij lag vrij vroeg weer in zijn bed. Op zondag was ik vrij laat opgestaan. Iets wat ik normaal nooit doe, schijnbaar toch moe van de wandeling vrijdag. Ik was pas net 3 uurtjes wakker en toen ging die alweer naar voetbal toe.
Het is toch een gemis.
Ik wil dat hij gewoon doet wat hij leuk vind, en plaats mezelf niet op de eerste plek.
Dat is ADO, en dat weet ik. Maar toch, voelde ik me een beetje in de steek gelaten.

Maandagavond zijn we op kraamvisite gegaan, wat een schatje was het. Ze was pas 2 weken oud, en nu slaapt ze al redelijk door. En wat een heerlijk gevoel zo'n kleintje in je armen te hebben.
Maar hierdoor besefte ik ook, dat ik dit nog niet wil, niet direct in elk geval.
Hoewel ik nog niets van de opleiding gehoord heb, wil ik dit nu toch echt gaan doen.
Gewoon 3 jaartjes naar school en dan een kleine.
Toch wel fijn, zo'n reality check.

Ook heb ik wat minder leuks meegemaakt.
Mijn moeder had me maandagavond 2x gebeld, en na het kraambezoek had ik even teruggebeld.
Mijn kat is weer ziek die nog bij mijn moeder zit. Ze heeft chronische oorontsteking en heeft terugkerende poliepen in haar oortje. Heel zielig. Nu heeft ze vorig jaar een redelijk grote operatie ervoor gehad, waardoor het uiteinde van haar gehoorbuisje naar buiten is geklapt, zodat er meer lucht bij kon en minder zou gaan ontsteking. Heel risicovol ondanks dat ze pas 5 is, ze kan namelijk erg slecht tegen narcose. Na deze ingreep hadden mama en ik elkaar beloofd, dat als het weer terug zou komen dat het klaar was, want om elke keer een operatie te gaan uitvoeren is voor dat beestje niet fijn, maar ook niet voor onze portemonnees. 
Ik vroeg mama wat ze van plan was, en aanstaande maandag gaat ze weer onder het mes.
Ik was boos. Niet alleen omdat ze haar belofte had verbroken, maar omdat ze dit nu weer dat beestje aan wil doen. Ik heb haar laten merken dat ik goed boos was, en heb eigenlijk heel kort met haar aan de telefoon gezeten.
Ik kan niet geloven dat ze dit weer doet.
Arm beestje.
Hierdoor ben ik ook weer wat extra verkouden geworden, sinds dit nieuws ben ik eigenlijk meer aan het snotteren en hoesten. En daardoor ben ik 'sochtends een niet aanspreekbaar persoon en zodra ik moe ben eigenlijk meteen humeurig. Ook niet zo gezellig dus.

En we gaan alweer bijna het weekend in, wij gaan zaterdag lekker naar de woonboulevard in Zoetermeer om wat schapjes te kopen voor in de woonkamer. Weer beetje aankleden.
Hebben jullie nog plannen?

:W :W

Login of registreer om te reageren
27-08-2011 om 22:12 uur

Ik had inderdaad je laatste blog gemist  :? dus bedankt voor je schopje...!

Wat goed dat het met je astma de goede kant op gaat. Zonder puffers...!

En kan me voorstellen dat je je lief gemist hebt in het weekend. Zou toch ook raar zijn als dat niet zo was. En ook fijn dat je nu weet dat je wel kids wil, maar nog niet, eerst je opleiding enzo. Heel verstandig denk ik!

En hoe is het nu met de kat?
En belangrijker, met jou? Een fikse huilbui is bij mijn ook nooit bevorderlijk voor een verkoudheid.
En heb je het al uit kunnen praten met je moeder?

En ook ik had plannen dit weekend. Gisteren lekker met zus en kids (het is hier nog zomervakantie voor de scholen) naar de sprookjeshof, een soort mini-mini-mini-efteling en dan echt voor kinderen (dus geen python maar gewoon een hoge glijbaan enzo). Het was wel vies benauwd buiten en dus extra gepuft, maar het was fijn. En vandaag met vriendin gewinkeld en samen gegeten enzo. En morgen een rustig dagje.
Heb jij lekker gewinkeld in Zoetermeer? Gevonden wat je zocht?

Groets!

Login of registreer om te reageren
28-08-2011 om 17:32 uur

Met Elmo ( Kat ) gaat het goed :+ Het is een echt bijdehand beestje en houdt me druk bezig!
Met mij gaat het ook wel, merk wel dat ik verkouden ben en dat alles wat meer energie kost en dat ik sneller zweet.

Nee. Ik heb het nog niet uitgepraat met mijn moeder, eerlijk gezegd probeer ik haar een beetje te vermijden momenteel. Ik moet namelijk ook nog mijn fiets ophalen daarzo, maar ik zoek het momenteel echt niet. Gewoon omdat zij mij heel veel energie kost.

Jaa we hebben zeker kunnen slagen voor het shoppen, nieuwe planken voor aan de muur, soort van schapjes maar dan zonder de houders zeg maar! Zwevende schappen :+. Erg mooi.
Helaas kostte het alleen wat extra plamuur en verf werk omdat er een stukje muur meekwam met het boren.
Vandaag lekker een rust dag voor mij dan, straks nog koken en dan lekker verder rusten.
Fijn dat jij ook een fijn weekend gehad hebt!

:W

Login of registreer om te reageren
28-08-2011 om 18:22 uur

Fijn dat het goed gaat met Elmo (mijn kat heette Pino.....).
En zelf dus een beetje rustig aan zo, met die verkoudheid.

En soms is even afstand nemen van iemand beter dan de confrontatie opzoeken. Heb het met mijn moeder ook wel es gehad, zo'n periode.

N goede week toegewenst!!

Login of registreer om te reageren
28-08-2011 om 23:18 uur

Ha Ilona....bedankt voor je reaktie...maar ik heb eens op een brochure van Luchtpunt...copd...een paar longen gezien...getekend dan....met een aangetrokken riem over de longen....toen zei iemand tegen mij
dat als dat gevoel komt...je longen worden dan ingedrukt zeg maar...de longen LUCHT naar binnen krijgt
en dat een benauwd gevoel geeft waardoor je ook zoals ik....weinig eetlust hebt  omdat je gauw vol zit....
het is een ramp....ik was al geen grote eetster en ik moet eigenlijk wat aankomen.
Jij hebt astma zo te lezen ook vreselijk maar ik heb emfyseem...en ben nog bang ook.

Ilona wat je poesje betreft....een lieve moeder....jaaah je katje moet toch geholpen worden...want denk dat
oorpijn verschrikkelijk is hoor...is nog jong...en misschien een oordruppel of antibiotica....het diertje is geheel
afhankelijk van ons....het lichaampje functioneert net als bij de mens.
Ik heb een kat van over de 20 gehad....en nu een met hoge bloeddruk en suikerziekte....ja ik heb voor dat
beestje gekozen en zal het tot het einde volbrengen...
Ilona ik heb je vorige onderwerp nog nie t goed gelezen ga ik nu doen.

Sterkte en houd je goed.

Login of registreer om te reageren