Foradil bijwerkingen

22-08-2011 om 16:17 uur

Hallo allemaal,

Ik gebruik al een tijdje (2 jaar) Foradil, een luchtwegverwijderaar.
Echter de laatste tijd heb ik veel last van hoesten.
Wie herkent dit vooral na deze periode van gebruik?

vrgr

Login of registreer om te reageren
22-08-2011 om 17:27 uur

Gebruik ook al langere tijd foradil geloof sinds 2009.
Ken deze bijwerking niet.
Is het soms mogelijk dat je een foradil hebt gehad die wel de werkzame stof van de foradil bevat maar het niet de echte foradil is deze heet in mijn geval foroair die vind ik nl. bitter smaken en mogelijk dat je hierdoor wel bijwerkingen ervaart.
Kan natuurlijk ook zijn dat het momenteel met je longen iets minder gaat waardoor je zoiezo al iets meer hoest.

Login of registreer om te reageren
09-02-2012 om 09:55 uur

Mijn apotheker vertelde mij dat foradil niet meer vergoed word
door de zorgverzekeraar.
Mijn zorgverzekeraar is Menzis
krijg nu atimos
heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 09:00 uur
Reactie op vaan

Mijn apotheker vertelde mij dat foradil niet meer vergoed word
door de zorgverzekeraar.
Mijn zorgverzekeraar is Menzis
krijg nu atimos
heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb atimos gehad en reageerde heel heftig met ernstige hartkloppingen. Ben niet gauw in paniek, heb ook wel wat hartkloppingen van foradil, maar dit was echt heel heftig.
Sindsdien gebruik ik -in overleg met de apotheek- altijd weer foradil
(verzekering is ohra)

Login of registreer om te reageren
09-02-2012 om 10:30 uur

Atimos ken ik niet.
Krijg weleens i.p.v. foradil een Griekse variant foroair. Dit is hetzelfde als bij ventolin en salbutamol. Het is een goedkopere variant maar werkt gelukkig bij mij even goed.

Login of registreer om te reageren
09-02-2012 om 10:58 uur

Hoi
Ik heb ook Atimos ipv Foradil gekregen. Merk zelf geen verschil, maar t zou kunnen zijn dat jij reageert op de iets andere samenstelling van de hulpstoffen.
Of zoals al gezegd is, gaat t misschien momenteel met je longen iets minder goed waardoor je hoest..??
Succes!
Groet
Jorine

Login of registreer om te reageren
12-02-2012 om 19:06 uur

ik gebruikte jaren foradil en had daar ook geen last van
ik hoeste wel maar dat komt om dat ik slijm opgeef
ik gebruik nu sinds september een vernevelaar en dat bevalt me prima
ik neem wel een keer voor het slapen foradil erbij
en mijn verzekering vergoed het wel ik heb unive
sterkte en groetjes wikje

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 04:26 uur

Iedere verz vergoed het,alleen huisarts of long moet het een aantekening gevenĀ  dat jij de echte moet hebben en geen meppers lol.groetjes ann

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 09:34 uur
Reactie op snuffie24

Iedere verz vergoed het,alleen huisarts of long moet het een aantekening gevenĀ  dat jij de echte moet hebben en geen meppers lol.groetjes ann

Mij is gisteren nog door de apotheker verteld dat bij inhalatiemedicatie nog geen extra verklaring nodig is van de huisarts. Ze wilden mijn foradil en combivent ook weer veranderen. NO WAY :@

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 10:45 uur

Krijg al een hele tijd Atimos ipv Foradil.
Merk geen verschil tussen de 2.
Zal zeker persoonlijke ervaring zijn en iets wat je uit moet proberen. Hoofdbestanddelen zijn t zelfde, maar kan altijd zijn dat je net ff iets andere reageert door medebestandelen. Heb van andere medicatie, wel problemen gehad met andere merk waardoor ik daarbij alleen maar originele wil. Als je precies in kritieke fase zit zou ik ook niet over willen op ander merk. Anders zou ik t gewoon proberen en als je toch gevoel hebt dat niet goed werkt of bijwerkingen dan heb je ook gegronde reden om origneel te vragen.
Bij mijn apotheek moet er door arts een medische verklaring getekend worden dat je origineel moet krijgen, alleen dan wordt t vergoed.

Login of registreer om te reageren