Huiduitslag na gebruik symbicort

12-04-2006 om 09:15 uur

Beste Dr. Krouwels,
Sinds ong. een maand gebruik ik Symbicort, 2 x daags 2 inhalaties, afgelopen maandagavond kreeg ik ineens ontzettende uitslag over mijn hele lichaam ,ook in mijn mond en mijn tong werd dik...(opgezwollen oogleden,handen)
Na bezoek aan de huisartspost kreeg ik cetirizine en een tablet prednisolon voorgeschreven ,dat heeft geholpen ,maar nu (ruim een dag later) ,begint het weer op te komen.
Mijn vraag is nu ,kan dit worden veroorzaakt door de symbicort of is het gewoon toeval....
Tot nu toe was het gebruik nl. vrijwel zonder bijwerkingen.Alvast bedankt voor uw reactie ! Margreeth

ps. ook reacties van mensen die dit herkennen zijn erg welkom!!!

Login of registreer om te reageren
12-04-2006 om 09:29 uur

Hoi Margreeth,

Ervaringen over bijwerkingen van symbicort kunnen hier uitgewisseld worden, misschien dat er in dat topic mensen je klachten herkennen. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-04-2006 om 15:24 uur

Ja dat kan.

Die allergische stoffen zijn vaak niet zo snel uit het bloed, waardoor de allergische reactie tot langer dan een week kan aanhouden.

Als je dit medicijn al heel lang gebruikt zou het nog steeds kunnen, maar denk nog eens goed na of het ook iets anders zou kunnen zijn (voeding, infectie, irritatie). Eventueel zou je, in overleg met je arts, opnieuw een dosis kunen nemen om te zien of het dan weer terugkomt (wacht daar dan minsten een maand lee), maar veiliger is om een heel ander medicijn te nemen.

Groet

Frans

Login of registreer om te reageren