Waar de puffers de kast in kunnen.

23-06-2011 om 09:56 uur

Er moet even iets van me af..
Ik moet eerlijk zeggen, dat mijn blog goed bekeken word maar dat er weinig gereageerd word..
Maakt niet uit, maar waar ligt dat aan?
Dan kan ik kijken of het verbeterd kan worden.. ^O^

Deze week is snel gegaan!
Ik ben sinds donderdag aan het werk, en heb dus al 5 dagen gewerkt.
Op vandaag en waarschijnlijk morgen na. Het is nog niet ales, maar 3 uurtjes per dag ongeveer,
maar dat is momenteel meer dan genoeg.

Vrijdagavond zijn we naar een verjaardag gegaan, en tot onze verbazing moesten de 'jongeren' buiten zitten.
Zit je daar op een verjaardag als 20+'ers.. en dan de vrienden van de jarige zijn 16 - 18 jaar..
Dan zit er toch echt een generatiekloof zowat tussen qua gesprekken. :+
Terwijl hun nog aan het kwijlen waren over 'vriendjes', hadden wij zeg maar al een dik aantal jaar een relatie of woonden we al samen. Wij werken allemaal en hun zitten nog op school.
Groot verschil dus, was ook niet echt een topavond.

Rustig weekend is het niet geworden. Met die verhuizing nu 4 maanden geleden, werd het hoogtijd dat de spullen eigenlijk nu een vaste plek krijgen, de laatste dingetjes opgehangen moeten worden en die dingen. Dat zijn we dus voor een deel in het weekend gaan doen. Op zaterdagavond hebben we ook nog gezellig met vrienden gezeten en de hele zondag besteedt aan het huis.
Dus tijd voor rusten heb ik niet echt gehad.

En op maandag gewoon gaan werken.
Gelukkig zijn de meeste cliƫnten te bereiken per brommer. Scheelt weer gedoe met zoeken enzo.
Waar ik ook erg blij mee ben, maar wel een beetje zonde is natuurlijk, ik heb gemerkt dat er geen verschil in mijn doen en laten zit, als ik mijn puffers niet inneem.
Geen verschil. Hooguit dat ik sneller warm aanvoel als ik wat aan het doen ben, maar qua lucht niets.
Dit ook aan mijn fysio besproken, en zij is eigenlijk bang dat ik de puffers ook niet goed binnenkrijg.
maar dit ga ik straks ook nog even voorleggen aan mijn longverpleegkundige, want ik heb ze niet voor niets, en ineens mee stoppen uit mezelf is natuurlijk ook niet goed.

Vanavond komen mijn schoonzusje en zwager langs om gezellig te eten.
Mijn schoonouders zijn nu op vakantie dus we zorgen een beetje voor haar.
Hoewel ze zich ook goed zelf kan redden hoor.
Dus vandaag op de planning, beetje extra opruimen, nog wat boodschappen in huis halen en gewoon rustig aan doen.
Dit gaat wel een rustig weekend worden. :Y

:W :W

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 11:20 uur

Gaat het over je ontstekingsremmers of je luchtwegverwijders of over een combi-preparaat? Van je ontstekingsremmer kan het zijn dat je op korte termijn vrij weinig merkt als je die niet neemt. Pas als de ontsteking in je longen weer opflakkert krijg je meer klachten. Van je luchtwegverwijder zou je wel snel effect moeten merken, als dat niet zo is, kan je wellicht ook zonder maar dat zou ik zeker overleggen met je arts. Controleren of je goed inhaleert kan nooit kwaad maar dat kan overigens ook bij de apotheek.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 12:16 uur
Reactie op Daantje

Gaat het over je ontstekingsremmers of je luchtwegverwijders of over een combi-preparaat? Van je ontstekingsremmer kan het zijn dat je op korte termijn vrij weinig merkt als je die niet neemt. Pas als de ontsteking in je longen weer opflakkert krijg je meer klachten. Van je luchtwegverwijder zou je wel snel effect moeten merken, als dat niet zo is, kan je wellicht ook zonder maar dat zou ik zeker overleggen met je arts. Controleren of je goed inhaleert kan nooit kwaad maar dat kan overigens ook bij de apotheek.

Ik gebruik Alvesco en Seretide, dus een combi en een ontstekingsremmer. De Alvesco gebruik ik al langere tijd maar Seretide ben ik sinds 2 maanden weer mee begonnen ipv Foster. Terwijl ik bij Foster wel verschil merkte in het wel of niet gebruiken.

toevallig ben ik net naar de apotheek geweest en heb ik advies gevraagd.
In oktober is al gecontroleerd of ik goed inhaleerde en dat was zo, maar nu kreeg ik net bij de apotheek een hele andere techniek aangeleerd, die mij eigenlijk meer energie kost dan dat ik gewend ben.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 12:18 uur
Reactie op Ilona1990

Ik gebruik Alvesco en Seretide, dus een combi en een ontstekingsremmer. De Alvesco gebruik ik al langere tijd maar Seretide ben ik sinds 2 maanden weer mee begonnen ipv Foster. Terwijl ik bij Foster wel verschil merkte in het wel of niet gebruiken.

toevallig ben ik net naar de apotheek geweest en heb ik advies gevraagd.
In oktober is al gecontroleerd of ik goed inhaleerde en dat was zo, maar nu kreeg ik net bij de apotheek een hele andere techniek aangeleerd, die mij eigenlijk meer energie kost dan dat ik gewend ben.

zou een vorzetkamer fijn voor je zijn? op die manier weet je bijna zeker dat je goed inhaleert

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 12:24 uur
Reactie op emsepems

zou een voorzetkamer fijn voor je zijn? op die manier weet je bijna zeker dat je goed inhaleert

Die heb ik al. Ik heb een aerochamber plus en een volumatic. Maar bij de volumatic gaat het altijd zo lastig, hier heb ik eerder al een klacht over gedaan bij mijn La, maar krijg hem toch weer voor de Seretide. Dan heb ik het idee dat die ruimte erin te groot is voor mijn longcapaciteit ofzo. De rest moet met aerochamber en dat gaat altijd goed.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 13:16 uur

@ilona, waarom gebruik je dan niet voor de seretide de aerochamber? Als je je daar prettiger bij voelt.....

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 13:35 uur

Ilona ik gebruikte ook bij de seretide gewoon de aerochamber omdat ik dit veel makkelijker vind als de volumetic.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 13:42 uur

Doe ik momenteel ook. Maar in de avond ben ik soms te lui en dan vergeet ik mijn puffers wel eens in te nemen.
Het punt is eigenlijk, dat ik niet merk als ik ze voor een langere tijd niet inneem.
Of dat wel goed is.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 13:58 uur

Lastig merk zelf ook weinig verschil.
Heb toevallig afgelopen maandag een longfunctie gehad en was netjes van tevoren gestopt voor het beste beeld blijkt achteraf niet nodig maar goed.
Merkte er weinig van alleen had ik het idee iets minder energie te hebben als anders.
Ik heb ook langere tijd seretide gebruikt dit werkte in het begin heel goed maar later steeds minder zit nu op alveso en foradil en nu werkt alles weer wel naar behoren het is af en toe net een puzzel wat werkt en wat niet en waar kun je tegen en waar niet.
Gebruikte ook de aerochamber voor de seretide heb nooit een volumatic gebruikt.
Ben benieuwd wat de longverpleegkundige zegt.
Misschien kun je in overleg een periode proberen te stoppen dan merk je pas echt of je meer klachten krijgt dus ze wel nodig hebt.

Login of registreer om te reageren