Tips voor elkaar

28-08-2005 om 15:55 uur

Eej allemaal! Ik weet niet of het er al is.. maar het lijkt me leuk als jullie tips hebben ofzo over allergieen hooikoorts of goede medicijne ofiets het hier zetten! ik heb ook alvast een tip.. op www.weeronline.nl en dan bovenaan bij hooikoorts.. en dan typ je je postcode in dan krijg je van jou plaats te zien hoe hoog de concentratie is van verschillende soorten bomen pollen grassen enzo. Ga je een dagje naar een andere omgeving typ je het ook in en dan voo rde dag erna. En je al hoe het zal zijn als je daarheen gaat! ik vind iig super handig.. je kan je ook elke dag laten mailen. ook erg handig! jullie tips hoor ik graag.. ben voor huisstofmijt allergies, bijna alle bomen, pollen, gras.. alle dieren die er zijn (behalve schildpad en goudvis) haha! ik heb er erg veel last van, en ben ook in behandeling bij een alergoloog en de kinderarts. Groetjes, Jade.

Login of registreer om te reageren
28-08-2005 om 18:29 uur

Op http://www.hooikoortsbericht.nl/ kun je je aanmelden voor een gratis smsje of email over de hooikoortsverwachting van die dag.

Ik ben al een aantal maanden lid en vind het best ideaal. Als er veel pollen in de lucht hangen, dan heb ik al een smsje vòòr ik opsta. Zo weet ik precies wat het weerbericht is van die dag. Is de situatie goed, dan krijg je geen smsje.

Login of registreer om te reageren
28-08-2005 om 18:49 uur

Heb ooit de tip gekregen om wat vaseline onder mijn neus te smeren als er erg veel pollen in de lucht zijn.

Login of registreer om te reageren
28-08-2005 om 19:50 uur

Topic lijkt me hier vooralsnog beter op zijn plaats, aangezien de tips zich voornamelijk op hooikoorts lijken te gaan richten   :s).

Login of registreer om te reageren
04-09-2005 om 16:48 uur

Bij mij helpt een zonnebril tegen pollen in m'n ogen. Een gewone bril natuurlijk ook, maar die heb ik niet nodig

groetjes,
Loutje

Login of registreer om te reageren
27-12-2005 om 23:36 uur

zomers ventileren met een stuk lakenkatoen voor het open raam of rooster.
Moet je zien hoe zwart dat wordt op den duur. Dan zie je ook wat er allemaal je huis binnen waait.
Het houd de pollen tegen dus toch een frisse kamer maar met veel minder pollen.

Ik heb heel veel steun aan de www.stichtingvoedselallergie.nl gehad.
Daar zit ook heel veel kennis.

Groetjes en fijne dagen

Login of registreer om te reageren
29-12-2005 om 15:30 uur

Hallo, gelukkig heb ik geen last van hooikoorts, maar wel van huisstofmijt, veel voedingsmiddelen waaronder pindakaas, kristalsuiker, honing,bananen,ed.,weeromstandigheden, smog en fijn stof (PM10). Ik heb erg veel aan www.VROM.nl en www.RIVM.nl. Er is veel uitleg en ik kan nagaan waarom ik het nu weer benauwd heb, als de situatie niet voor de hand ligt.

Login of registreer om te reageren
01-01-2006 om 20:33 uur

Nog een tip van een van iemand die al sinds zijn geboorte overal allergisch voor is. Na een desensibilisatie is de totale weerstand van ca. 5 tot 50% gekomen. Dit gebeurde nog bij Dr. Schilte, kinderarts in het Medisch centrum in Alkmaar vanaf ongeveer m'n 5e (ben nu 32). 5 jaar geleden ben ik via een accupuncturist in contact gekomen met NAET therapie (spreek uit naat), hierbij wordt per individuele stof (en dan niet alleen allergenen, maar ook gewone dagelijkse producten) een tollerantie opgebouwd. Persoonlijk voel ik mij prettiger, het lijkt dat de allergieen (en vooral de hooikoorts) iets zijn afgenomen. De meeste verzekeraars vergoedden het in 2005 geheel of gedeeltelijk, in het nieuwe zorgstelstel zal je moeten kijken wat er onder het kopje alternatieve geneeswijze staat.

Login of registreer om te reageren