Sporten

07-08-2005 om 14:28 uur Gesloten

Het is natuurlijk altijd goed om in beweging te blijven en dus om te sporten.
Zelf heb ik ongeveer 9 jaar actief aan Judo gedaan en dat is altijd goed bevallen 8)
Het laatste jaar heb ik echter niets meer gedaan :-[

Ik moet toegeven, dat ik daardoor conditioneel een stuk minder fit ben geworden, en ook nog eens
9 kg zwaarder (van 65 kg naar 74 kg) :'(

Hoe zit het bij jullie ? Sporten jullie vaak en regelmatig, en zo ja, wat doe je dan ?

Groet,
Mark

De reacties zijn gesloten.
07-08-2005 om 15:33 uur

Ja, ik sport zeker regelmatig en sindsdien ben ik minder vaak ziek, meer weerstand en het is nog leuk ook!  :)

Ik volleybal 1 keer in de week en af en toe een wedstrijdje. Hardlopen is intussen een klein beetje een verslaving geworden, ik loop 1 keer in de week bij een loopgroep en probeer nog 1 keer extra zelf te lopen. Nu in de zomer loop ik om de dag, maar in de winter dus 2 keer per week. Dan ga ik ook nog wel eens naar de ijsbaan.

Ik ben heel rustig aan begonnen met hardlopen 6 jaar geleden. Nu ben ik zo ver dat ik 10 km kan lopen in 1 uur en 5 minuten!!! Het verschil met gezonde hardlopers is dat mijn conditie na ziekte/ verkoudheid of als ik bijv. 2 weken niet heb gelopen vanwege vakantie of gewoon geen zin, veel harder achteruit gaat dan bij hen. En dan moet ik dus een stap terug doen en weer opbouwen. Ik merk wel dat ik steeds sneller herstel van ziekte etc. Maar het is wel jammer dat mijn loopmaatjes met wie ik 1,5 jaar geleden bij de loopgroep begonnen ben deze zomer halve marathon gaan doen en ik dus nog bij de 10 km zit. Niet erg, maar wel een verschil.

Ik ben benieuwd of anderen sporten en wat voor sport dan? Wat vind je leuk en wat niet? Ik vind fitness vreselijk!!!! Toch ben ik afgelopen winter een paar keer gegaan in plaats van lopen.... SAAI  >:(

07-08-2005 om 15:34 uur

enne.... Mark, wanneer ga jij weer beginnen met sporten?  ;)

07-08-2005 om 15:34 uur
Reactie op Mark

Hoe zit het bij jullie ? Sporten jullie vaak en regelmatig, en zo ja, wat doe je dan ?

Ik merk dat een goede conditie erg belangrijk is voor de gesteldheid van je longen. Ik ben veel vatbaarder voor infecties als ik weinig sport, ook ben ik veel sneller benauwd als ik weinig sport.

Op het moment sport ik niet super veel omdat 10 jaar prednison slikken z'n tol van mijn gewrichten is gaan eisen. Maar ik probeer 3 tot 5 keer per week te sporten. Twee keer fitness, 2 keer squashen en minimaal 1 keer op de hometrainer.

Voor ik last van mijn gewrichten kreeg sportte ik vaak tien keer per week! En ik moet zeggen dat ik dat nu erg mis! Hopelijk breekt de dag snel aan dat ik dat weer kan!

Annelies

07-08-2005 om 16:06 uur

hoi allemaal

ik sport al aardig wat jaartjes bij sportgroep van astmafonds in oosterhout,op maandag is het sport en spel
en op woensdag is het badminton.erg leuk om te doen,daarbij heb je meteen lotgenoten contacten. en merk nu het door de vakantie stil ligt,de conditie ook terug loopt.zou eigenlijk zelf wat actiever moeten zijn,vooral de dagen dat ik niet werk kruip ik graag achter de computer.daarom hoop ik mijn werk als gastouder ook nog lang vol te houden,is namelijk sport op zich :P loop dan heel wat keertjes op een dag naar boven om kindjes in en uit bed te leggen/halen.
marit

07-08-2005 om 21:51 uur

Doordat ik jarenlang verplicht aan sport heb moeten doen (voor mijn houding, voor mijn weerbaarheid...), heb ik een flinke allergie ontwikkeld voor alles dat met sport te maken heeft :-\. Sinds ik echter 4 dagen in de week 2,5 uur loop heb ik wel gemerkt dat mijn conditie (en mijn lijn ;) ) flink verbeterd zijn. En het mooie is dat ik het geen sport hoef te noemen, maar gewoon mijn werk :P. Merk trouwens ook dat wanneer ik er een aantal dagen tussenuit geweest ben om wat voor reden dan ook, het me meteen weer zwaarder valt  :(.

09-08-2005 om 22:41 uur

ja dat moet ik toegeven door het sporten van mij heb ik minder last van mijn longen en dus ook minder last van aanvallen
2 uurtjes per dag en zaterdag rust en zondag alleen fietsen in de buurt

10-08-2005 om 11:38 uur
Reactie op Stéphanie

ja dat moet ik toegeven door het sporten van mij heb ik minder last van mijn longen en dus ook minder last van aanvallen
2 uurtjes per dag en zaterdag rust en zondag alleen fietsen in de buurt

Ha Stéphanie,

gewoon nieuwsgierigheid hoor: welke sport(en) doe jij dan? Tweer uurtjes per dag is veel!

Groetjes,
Loutje

12-08-2005 om 11:28 uur

twee uurtjes per dag :o, dat zou ik niet volhouden, dan houd ik naast mijn werk geent ijd meer over voor andere dingen zoals ehh..computeren ;)

Ik wandel van maandag tot en met vrijdag elke dag een uurtje door het bos met een groep verstandelijk gehandicapten die ik begeleid., elke week ga ik 1 a 2 keer zwemmen met de gehandicapten. en 1 per week ga ik met ze fietsen 1 tot 2 uur (als ik tenminste genoeg lucht heb.)

Daarnaast heb ik voor mezelf een ligfiets gekocht omdat ik het daarop minder snel benauwd krijg dan op een gewone fiets, wel ben ik een mooi fietser dus is dit de laatste tijd niet zo vaak.
En elke woensdag ga ik met mijn moeder aquajoggen erg leuk om te doen.

20-08-2005 om 13:00 uur

Voor mensen in de regio Zaanstreek/Waterland:
Het samenwerkingsverband Aangepast Sporten organiseert in samenwerking met diverse sportaanbieders in september 'De maand van het aangepast sporten'. Een maand met allerlei open dagen bij organisaties die een sportaanbod realiseren met een beperking of een chronische aandoening. Aan deelname zijn geen kosten verbonden en (tenzij anders vermeld) je hoeft je niet vantevoren aan te melden.
Voor meer info en een uitgebreid overzicht van alle open dagen in de provincie Noord-Holland kun je kijken op: http://www.sportservicenoordholland.nl/so_as_maandas05_alg.htm

20-08-2005 om 13:13 uur

[move]Hoi[/move]
Ja ik sport ook, maar dan niet zo veel als jullie, ik heb eerst 3 mnd in het ziekenhuis revalidatie gedaan, en nu sport ik bij een paramedisch centrum,
Ik ga 2x in de week fitnessen, met een longgroep. heel erg leuk,
Toen ik daar kwam, kon ik 1 min op de hometrainer, en de toestellen lukt vaak wel, de loopband, ga ik nu wel op, ik ben begonnen met
1 min, en nu ik daar een jaar ben, kan ik soms 6 min lopen, maar dan ben ik af,
Wij doen elke keer 1,5 uur en het bevalt goed.
We hebben een helle goede begeleidster Wilemijn heet ze, en die stimuleert ons enorm,
Als we dagen hebben dat het niet lukt, pept zij ons op met een flink gesprek,