Dikke tong door een allergie?

07-08-2005 om 21:54 uur

Hallo een vraagje aan wie mijn daar antwoord op kan geven wat ik moet doen.
Wie kan mijn vertellen of ik ooit weer gewoon normaal fruit kan eten zonder een dikke tong te krijgen?
Als ik bananen eet en kiwi,s of aardbijen dan heb ik daar last van best wel eng,
want ik hoor ook wel eens van andere dat het door kan gaan naar de keel bah bah...
Groetjes Ria het Internetmoedertje

Login of registreer om te reageren
07-08-2005 om 22:04 uur
Reactie op Internetmoedertje

Hallo een vraagje aan wie mijn daar antwoord op kan geven wat ik moet doen.
Wie kan mijn vertellen of ik ooit weer gewoon normaal fruit kan eten zonder een dikke tong te krijgen?
Als ik bananen eet en kiwi,s of aardbijen dan heb ik daar last van best wel eng,
want ik hoor ook wel eens van andere dat het door kan gaan naar de keel bah bah...
Groetjes Ria het Internetmoedertje

Met bananen en aardbeien heb ik gelukkig geen last, maar (overrijpe) kiwi's zijn mij ook weleens minder goed gevallen idd. Heel naar gevoel, jakkes.

Login of registreer om te reageren
08-08-2005 om 10:46 uur
Reactie op Internetmoedertje

Hallo een vraagje aan wie mijn daar antwoord op kan geven wat ik moet doen.
Wie kan mijn vertellen of ik ooit weer gewoon normaal fruit kan eten zonder een dikke tong te krijgen?
Als ik bananen eet en kiwi,s of aardbijen dan heb ik daar last van best wel eng,
want ik hoor ook wel eens van andere dat het door kan gaan naar de keel bah bah...
Groetjes Ria het Internetmoedertje

Ik ken het Ria, niet van fruit maar van Kerstbomen! Het was een keer zo erg dat ik bijna stikte in mijn tong en van ellende maar ijsjes ben gaan eten on hem te laen slinken. De volgende morgen was ik helemaal opgezwollen. Had hele dikke voeten, ogen die net meer opengingenlippen alsof er een liter botox in was gespoten. Ik heb van de huisarts tabletten gekregen en erg snel daarna was het over.

Martha

Login of registreer om te reageren
12-08-2005 om 11:39 uur

Ik krijg geen dikke tong maar wel erg veel jeuk als ik fruit eet.
Het is bij mij begonnen met de kiwi, daarna kwam de banaan en daarna de appel (met uitzondering van de breaburn appel)

Ik weet dat veel mensen met een fruitallergie het meeste last hebben van een kiwi, dus die ga ik zelf nooit meer proberen wat er ook gezegt wordt. :-X

Zelf krijg ik wel dikke lippen van fruit, en ontzettende jeuk op mijn tong en in mijn keel. Het begon met licht jeuk op de tong als ik een kiwi at maar het werd steeds erger. Nu ik bijna geen fruit meer eet wel meloenen en mandarijenen en blik fruit, heb ik er nooit meer last van. Zo heel af en toe eet ik een banaan, maar daar krijg ik altijd spijt van, maar het wordt niet erger.

De breaburn appel is trouwens een appel die speciaal is gekweekt voor mensen met fruitallergie, de meeste mensen kunnen deze appel dan ook wel gewoon eten.

Login of registreer om te reageren
14-08-2005 om 11:53 uur

Hoi allemaal bedankt voor het terug reageren.
Ja is jammer ikzelf ben een echte fruit eter maar moet het nu zonder doen.
Nu heb ik een site gevonden die ons van onze allergie af kunnen helpen.
Zijn er hier ook die dat al uitgeprobeert hebben?

Alternatieve geneeswijzen

Zie feedback topic !

Login of registreer om te reageren
15-08-2005 om 10:08 uur

Ik weet het niet, ik heb nou voetreflex therapie, waardoor mijn astma en eczeem wel minder wordt, maar mijn fruitallergie dacht ze me niet mee te kunnen helpen.

ik ben naast fruit ook allergies voor hazelnoten, pinda's, zuurkool en tauge.
voor mijn "toen nog alleen pinda" allergie ben ik behandelt door een chineese arts in rotterdam, ik moest een heel smerige thee drinken een halfjaar lang en op de laatste dag moest ik dan heel veel pinda's eten van hem, de allergie is toen een halfjaar weggeweest maar kwam toen weer terug met als extraatje een hazelnoot allergie welke bij mij het ergste is. Als ik hazelnoot eet zwellen 's avonds in mijn slaap mijn ogen op (ook al heb ik in de ochtend hazelnoot binnen gekregen) waardoor ik bij het wakker worden ze niet meer open kan krijgen en ik aan de prednison moet.

Ik hoop voor je dat je ervan af komt. Heb je ook last van fruit uit blik? dat kan ik namelijk wel gewoon eten zonder ergens last van te krijgen.

Login of registreer om te reageren
23-09-2005 om 14:49 uur
Reactie op wendelina

Ik weet het niet, ik heb nou voetreflex therapie, waardoor mijn astma en eczeem wel minder wordt, maar mijn fruitallergie dacht ze me niet mee te kunnen helpen.

ik ben naast fruit ook allergies voor hazelnoten, pinda's, zuurkool en tauge.
voor mijn "toen nog alleen pinda" allergie ben ik behandelt door een chineese arts in rotterdam, ik moest een heel smerige thee drinken een halfjaar lang en op de laatste dag moest ik dan heel veel pinda's eten van hem, de allergie is toen een halfjaar weggeweest maar kwam toen weer terug met als extraatje een hazelnoot allergie welke bij mij het ergste is. Als ik hazelnoot eet zwellen 's avonds in mijn slaap mijn ogen op (ook al heb ik in de ochtend hazelnoot binnen gekregen) waardoor ik bij het wakker worden ze niet meer open kan krijgen en ik aan de prednison moet.

Ik hoop voor je dat je ervan af komt. Heb je ook last van fruit uit blik? dat kan ik namelijk wel gewoon eten zonder ergens last van te krijgen.

Hoi Wendelina sorry beetje laat maar ik las nu vandaag pas die vraag over fruit uit blik  :?  en ja kan sommige fruit wel uit blik eten, maar soms weer niet het is echt  verschillend, ligt er gewoon aan wat voor fruit ben er toch wel huiverig voor ik neem nu liever vaak mijn vitamine pilletjes moet wel anders krijg ik toch een vitamine gebrek. Dan heb ik er ook geen last van heel raar.
Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
16-08-2005 om 12:43 uur

Bij mij begon het met een appel. Kreeg ik een opgezwollen mond van dikke keel en het werd steeds erger. Inmiddels kan ik dus helemaal geen fruit meer eten en moet ik zelfs uitkijken met salades. Bah ik was juist zo gek op rauwkost en fruit. Volgens de allergoloog waar ik onder behandeling bent heeft het te maken met mijn allergie voor bomen. Een kruisallergie noemt hij het. Heb dus een lijstje meegekregen waar netjes op staat bij wat voor een allergie wat voor een soort voedsel hoort.
Bv bij een berkenpollen allergie kun je allergisch zijn voor appel-perzik en meloen.

Login of registreer om te reageren
16-08-2005 om 14:49 uur
Reactie op kaatje

Heb dus een lijstje meegekregen waar netjes op staat bij wat voor een allergie wat voor een soort voedsel hoort.
Bv bij een berkenpollen allergie kun je allergisch zijn voor appel-perzik en meloen.

Is dat een lang lijstje en heb je een scanner of zin in wat typwerk? Lijkt me voor meerdere mensen hier intressant om te zien  :).

Login of registreer om te reageren
16-08-2005 om 22:30 uur

Heb het gescand maar weet niet hoe ik het verzenden moet naar dit forum?

Login of registreer om te reageren
16-08-2005 om 22:33 uur
Reactie op kaatje

Heb het gescand maar weet niet hoe ik het verzenden moet naar dit forum?

Je kunt het bestand (plaatje) plaatsen door het tussen de tags te plaatsen [ img ] url [ /img ]
Uploaden van je plaatje kan bijvoorbeeld hier: ImageShack

Klik op een van de onderstaande plaatjes voor een vergroting !

http://img355.imageshack.us/img355/2323/allergie28xs.th.jpg http://img14.imageshack.us/img14/5079/allergie17yo.th.jpg

Login of registreer om te reageren