wie weet of fitness vergoed kan worden door verzekering

03-04-2006 om 13:54 uur

ik heb een vraag, ik wilde graag op fidness gaan omdat ik nu wel begin te merken dat de laatste tijd mijn canditie erg achteruitgaad. nu vroeg ik mij af of er iets bekend is over een eventueele vergoedding welke je kan krijgen van je verzekering hiervoor? en of er iets in die trand mogenlijk is?

Login of registreer om te reageren
04-04-2006 om 14:37 uur

Ik denk dat je het beste kunt gaan informeren bij de zorgverzekeraar waar je verzekerd bent. Als je een pakket hebt met de meeste inhoud, kan het zijn dat ze een deel vergoeden.

Wat je ook kunt doen is overleggen met de huisarts of je op fysio-basis mag gaan sporten. Er zijn fysiotherapeuten die een sportschool(tje) hebben en mensen met medische klachten begeleiden. Er zijn ook astma-patiënten die in het ziekenhuis sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut, dit ook na advies van de longarts die dit voorschrijft.
Wie weet kan jouw huisarts iets adviseren.

Ik heb zelf ook een jaar gesport bij een fysiotherapeut - met fysio-indicatie voor een jaar (chronisch). Nu ik dat onder de knie heb, ben ik naar een sportschool in de buurt gegaan (studentenabonnement) en sport ik daar met de adviezen die ik van de fysio heb gekregen.
Ik moest van de eerste 10 behandelingen 25% betalen (75% vergoeding) en daarna werd alles vergoed.

Login of registreer om te reageren
27-05-2006 om 21:10 uur

Als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis Achmea krijg je volgens mij wel korting op fitness maar het fijne weet ik er niet van.

Login of registreer om te reageren
28-05-2006 om 12:41 uur

Hey,

Ja je krijgt wel korting, maar dan bij een van de duurste sportscholen die alleen maar abonnementen heeft voor oneindig vaak sporten.Achmea health centers heten ze. Dus dan kan je nog steeds net zo goed bij een goedkopere sportschool fitnessen als je niet dagelijks kunt sporten!  >:(

Login of registreer om te reageren
29-05-2006 om 10:13 uur

Hoi,

Ik ben verzekerd bij het CZ (en dan heb ik het duurste pakket volgens mij)  en ik krijg fysio voor 100% vergoed. Ik sport onder begeleiding van mijn fysio die een speciaal longrevalidatieprogramma heeft opgezet.
Ik denk dat je echt even bij je zorgverzekeraar moet navragen in hoerveer je verzekerd bent en miss kun je bij een fysiotherapeut sporten i.p.v een fitnesscentrum?

Succes!

Liefs Dianne

Login of registreer om te reageren