kramp

21-04-2011 om 08:35 uur

Hallo allemaal,hebben jullie ook last van kramp ??
Helaas heb ik niet kunnen ontdekken waardoor en door welke medicijnen het komt.
Ik gebruik o.a.Ventolin,daxas,spiriva,omni breeze,en nog een inhalatie door een voorzet inhaler (ben even de naam kwijt),vooral s,nachts is dit heel vervelend,afwisselend teenkramp,kuitkramp,hele been,maar ook in vingers etc.
Heeft iemand van jullie dit ook en de oorzaak ontdekt?
Hoor het graag ,wordt er nu wel heel moe van!
Groetjes Joke

Login of registreer om te reageren
21-04-2011 om 08:41 uur

vaak is t magnesiumtekort, en kan magnesiumtabletjes helpen (te koop bij drogist)

Login of registreer om te reageren
21-04-2011 om 10:38 uur

Dank je wel voor t advies ga het meteen uitproberen. *)

Login of registreer om te reageren
05-05-2011 om 13:25 uur

Hallo coco,

Ik gebruik ook spiriva en ventolin,ben eerst gestopt met de spiriva en alleen ventolin gebruikt.
Ik had nog steeds last van krampen maaaaar toen gestopt met de ventolin dus alleen de spiriva en geen krampen meer.
Ook merk ik dat hoe meer ventolin ik gebruik hoe erger de krampen zijn.
Ik heb alleen kramp in de voet en tenen maar wel heel erg.
Eerst alleen in de nacht maar nu ook overdag.
Dit stoppen om en om met de medicijnen heb ik wel op advies van de longarts gedaan dus eerst overleggen.

Sterkte vlinder.

Login of registreer om te reageren
05-05-2011 om 18:43 uur

Hallo Coco,
De krampen zijn idd,magnesium tekort maar zijn ook bijwerkingen van de medicijnen.
Elke dag een banaan eten,kan ook helpen.Verder neem ik elke dag een vitamine pil in,die ik koop bij de      apotheek,niet goedkoop maar zit echt alles in.Ik eet super gezond maar ze geven toch een bijzondere aan-vulling.
Sterkte ermee en Groetjes
Willy.

Login of registreer om te reageren
06-05-2011 om 13:20 uur

Dank voor jullie reacties het is erg vervelend he,die rot kramp ,had het eerst voornamelijk s,nachts in de benen, kuiten en tenen,maar nu ook overdag soms ook in handen en vingers,overdag vind ik het ook niet zo heel erg ,a.s woensdag heb ik weer een afspraak met de LA,zal ik eerst maar even met hem overleggen wat te doen.
Groetjes Joke *O*

Login of registreer om te reageren
10-05-2011 om 20:45 uur

Hallo COCO12.

Ook ik gebruik div.medicijnen voor mijn C.O.P.D. O.A. Seretide.
Dit gebruik ik s'ochtends 2 puffen en s'avonds.
Mijn huisarts zelf longpatiënt rade mij aan om in de avond de dosis te halveren dus 1 pufje.

Sindsdien ben ik vrijwel vrij van nacht en dagkrampen zonder noemenswaardig meer last te hebben van mijn C.O.P.D.
Ik zou zeggen probeer het een tijdje, al die voedingssuplementen en magnesium e.d. kosten een hoop geld maar hielpen bij mij niet tegen de krampen.

Succes.

Login of registreer om te reageren
11-05-2011 om 09:54 uur

Dankje motorpa en coco voor het starten van dit antwoord/deze vraag.
Ik heb de Seretide pas gekregen,niet van de LA maar de HA en twijfelde om het te gaan nemen vanwege alle bijwerkingen.
Die krampen vind ik erg want autorijden durf ik niet hierdoor.
Ik ga vandaag met de seretide beginnen want als ik lees dat de krampen zo goed als weg zijn.

Sterkte en een goeiedag voor iedereen

Login of registreer om te reageren
11-05-2011 om 14:35 uur

Hi! ben je al eens geprikt voor Kalium een kalium tekort geeft heel wat spierkramp.
En dat tekort kan door de puffers /prednison ontstaan.

Login of registreer om te reageren
11-05-2011 om 15:59 uur

Hallo Sonja,
Inderdaad al eens geprikt hiervoor en ik gebruik nu sinds een week of 4 kaliumtabletten ,s,nachts is het wel minder nu ik hoop dat het helemaal verdwijnt ,ik wens iedereen die nu ,krampachtig,door t leven gaat veel sterkte en iedereen bedankt voor de reacties.Groetjes Joke :s) ^O^

Login of registreer om te reageren
03-07-2011 om 15:54 uur

Ik had ook steeds kramp, maar als je voldoende water drinkt is het een stuk minder!. Enige nadeel is dat je er wellicht 's nachts uit moet, maar het werkt echt en is een stuk goedkoper dan al die ander middeltjes.

Combineer het met 's avonds geen koffie (dat onttrekt vocht)

Login of registreer om te reageren