Spiriva bijwerkingen

20-04-2011 om 09:51 uur

Hallo,

Ik heb een vraagje: heeft iemand hier (die ook Spiriva gebruikt) bijwerkingen zoals huiduitslag en hevige jeuk??
Op mijn haargrens is duidelijk een uitslag te zien en het jeukt ook ontzettend! Op een groot gedeelte van mijn hoofd.......
Mijn arts weet niet of het komt door de Spiriva of door de Nicotinel-pleisters die ik gebruik om te stoppen met roken. Daar heb ik nl ook erge uitslag van.

Login of registreer om te reageren
20-04-2011 om 09:55 uur

Ik gebruik Spiriva, maar herken deze bijwerkingen niet....

Login of registreer om te reageren
11-11-2011 om 13:30 uur
Reactie op rahimns

Ik gebruik Spiriva, maar herken deze bijwerkingen niet....

Klopt met mijn bevindingen. Jeuk over gehele schedel, vooral bij de haargrens. Lijkt wat op "roos". Kleine schilfertjes . Haarwassen helpt een dag, dan gaat het weer voort. Arts had het over mogelijk huidkanker wegens zon, maar ik zit bijna nooit in de zon. Ik gebruik spririva 1`x p.d.

Login of registreer om te reageren
12-11-2011 om 21:38 uur
Reactie op wmkelderhuis

Jeuk over gehele schedel, vooral bij de haargrens. Lijkt wat op "roos". Kleine schilfertjes . Haarwassen helpt een dag, dan gaat het weer voort. Arts had het over mogelijk huidkanker wegens zon, maar ik zit bijna nooit in de zon. Ik gebruik spririva 1`x p.d.

Misschien kan je beter de bestanddelen van de medicijnen die je gebruikt op ConsuMed (met de zoekfunctie, knippen en plakken) nakijken. 't Is een beetje lastig zoeken met al die moeilijke namen, maar bij Spiriva kan je geloof ik beter geen ipratropium gebruiken i.v.m. mogelijk vrijkomen van histamine. Ik heb ook een lange tijd van "roos" gehad, wat later eczeem bleek. Waardoor ik het precies heb gekregen, zou ik niet kunnen zeggen, maar ik ben het gelukkig kwijt. Het lijkt een beetje op 'berg' bij baby'tjes. Ik heb destijds ook niet aan Spiriva gedacht. Succes.

Login of registreer om te reageren
25-11-2011 om 05:47 uur
Reactie op wmkelderhuis

Klopt met mijn bevindingen. Jeuk over gehele schedel, vooral bij de haargrens. Lijkt wat op "roos". Kleine schilfertjes . Haarwassen helpt een dag, dan gaat het weer voort. Arts had het over mogelijk huidkanker wegens zon, maar ik zit bijna nooit in de zon. Ik gebruik spririva 1`x p.d.

Jawel, mijn ervaringen zijn hetzelfde zoals het citaat hierboven.
Het lijkt wel een rare huidziekte, en na het wassen komen er rode plekken voor in de plaats.
Alleen, ik ben een maand geleden gestopt met Spiriva maar de "verschijnselen", daar heb ik nog steeds last van.
Nu gebruik ik weer Atrovent en ik voel me daar wat beter bij, het gevoel van weer lekkere koele lucht in de longen.
Toch ook weer fijn om hier te lezen dat de oorzaak een bijwerking kan zijn van Spiriva.
Dan weet je tenminste waarvan het kan komen, ook omdat er dus meer mensen zijn die dit hebben.  ^O^

Login of registreer om te reageren
25-11-2011 om 05:54 uur
Reactie op klaas_21

Jawel, mijn ervaringen zijn hetzelfde zoals het citaat hierboven.
Het lijkt wel een rare huidziekte, en na het wassen komen er rode plekken voor in de plaats.
Alleen, ik ben een maand geleden gestopt met Spiriva maar de "verschijnselen", daar heb ik nog steeds last van.
Nu gebruik ik weer Atrovent en ik voel me daar wat beter bij, het gevoel van weer lekkere koele lucht in de longen.
Toch ook weer fijn om hier te lezen dat de oorzaak een bijwerking kan zijn van Spiriva.
Dan weet je tenminste waarvan het kan komen, ook omdat er dus meer mensen zijn die dit hebben.  ^O^

O ja, en dan schiet me nog wat te binnen ....
Iemand van de thuiszorg beweert dat het insmeren van de plekken (droge huid met schilfers) je dat niet mag insmeren met vaseline of zalf. Dit voor mensen die zuurstof gebruiken ... (zei ze) "omdat je door die zalf samen met zuurstof spontaan in brand kan vliegen" ... pffff

Het lijkt me een broodje aap verhaal, want anders zou je zoiets wel vaker lezen dat patiënten spontaan in brand vliegen, maar wel staat vast dat vet en zuurstof samen goed wil branden!

Login of registreer om te reageren
20-04-2011 om 09:59 uur

Ik gebruik ook spiriva en herken deze bijwerkingen niet. Staat er iets in de bijsluiter over?

Login of registreer om te reageren
20-04-2011 om 10:08 uur

Er staat wel jeuk en huiduitslag....dus het kan voorkomen

Login of registreer om te reageren
20-04-2011 om 19:21 uur

Hoi Carla,
Gebruik je alleen Spiriva en die pleisters ? of nog meer medicijnen?
Heb je misschien ook last van zonneallergie.

Login of registreer om te reageren
16-05-2011 om 18:58 uur

Toen ik mijn longarts belde dat ik veel bijwerkingen had, dacht hij dat ik huiduitslag en jeuk had.
Niet dus. Maar het klopt dus wel dat het een bijwerking is.

Login of registreer om te reageren
06-11-2011 om 17:57 uur

ik heb nooit bijwerkingen gehad van spiriva

Login of registreer om te reageren