Pillendoosjes

04-04-2011 om 14:13 uur

Hoihoi :)

Ik vroeg me af hoe jullie je pillen bewaren, voor als je niet zo heel veel pillen per dag hebt? Ik gebruik maar 3 pilletjes per dag namelijk.

Ik heb een aantal kleine aparte doosjes voor elk pilletje een voorraad zeg maar. Maar die doosjes zijn onderhand helemaal versleten en zijn bijna stuk. Ik wil dus graag een nieuwe maar ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken.
De drogist heeft ze niet, en bij de apotheek hebben ze alleen maar van die weekdozen (en dat is voor mij niet handig, omdat ik er maar 3 per dag hoef).

Mn huidige doosjes komen uit zo’n reissetje met kleine lege flesjes voor op vakantie, daar zaten toevallig ook twee kleine doosjes bij. En weer eentje heb ik gratis ergens gekregen. Ik ga niet weer helemaal opnieuw zo'n reissetje kopen als ik alleen het kleine doosje nodig heb haha.

Dus vandaar mn vraag aan jullie, ik hoop dat jullie misschien een goede oplossing weten? :)

Groetjes Iris.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 14:18 uur

Ik heb gewoon een plastic bewaar/invriesdoosje waar ik de strips van m'n pillen in doe waar ik op dat moment mee bezig ben. Puffers zouden er eventueel ook nog bij in kunnen. Dat staat dan op m'n nachtkastje.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 14:33 uur
Reactie op Daantje

Ik heb gewoon een plastic bewaar/invriesdoosje waar ik de strips van m'n pillen in doe waar ik op dat moment mee bezig ben. Puffers zouden er eventueel ook nog bij in kunnen. Dat staat dan op m'n nachtkastje.

Ohjaa, zo kan het natuurlijk ook! Ik heb het eigenlijk precies andersom, ik heb een tasje met al mn medicijnen (puffers, sprays etc.) en dan kleine aparte doosjes met alle uitgedrukte pilletjes (voor meestal een maand genoeg) daarin. Die kunnen dan eventueel ook in dat tasje met medicijnen wat ik altijd bij me heb.
Dus voor mij is zo'n doos iets te groot, omdat ik dus alle losse pilletjes in kleinere doosjes wil zodat ze eventueel ook in mn medicijnentasje kunnen.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 15:33 uur

Ik slik standaart 35 pillen per dag dus heb alles in een baxterrol, echt ideaal, een keer per maand haal ik mijn rol op bij de apotheek en dan zit alles keurig in zakjes met de dag datum en tijdstip

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQu9oG2z8yEdzvEv4SCz7nMhOChJL-4IAzVT5yuKAHIoyowGLTV
Zo ziet zo'n rol eruit.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 16:38 uur
Reactie op deniesss

Ik standaart 35 pillen per dag dus heb alles in een baxterrol, echt ideaal, een keer per maand haal ik mijn rol op bij de apotheek en dan zit alles keurig in zakjes met de dag datum en tijdstip

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQu9oG2z8yEdzvEv4SCz7nMhOChJL-4IAzVT5yuKAHIoyowGLTV
Zo ziet zo'n rol eruit.

Wel een hoop plastic, maar ja als het je goed helpt..

Ik leg de medicijnen klaar op mijn nachtkastje. Ik neem alleen sochtends mijn pillen in; op de anticonceptie staat de dag; dus als ik die vergeet dan kan ik dat zien. Alleen in de stopweek moet ik dan extra opletten.

Van antihistamine merk ik, als ik een paar uur te laat ben met innemen.Dus dat vergeet je dan niet gauw he.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 17:25 uur

Ik gebruik ook een baxter. ik slik 25 pillen en kan door mijn reuma de verpakkingen niet open krijgen. Bij de hema hebben ze mooie kleine pillendoosjes. Ze hebben ze per week (zijn 7 losse) en navullingen van 3 doosjes. Elk doosje heeft 3 vakjes en is niet echt groot. Niet duur en handig.

verder verkopen ze bij ons hele gave bij de thuiszorg winkel. Roze met figuurtjes en zo.  :s)

succes

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 18:26 uur

Naar mijn mening is het beter de losse pillen in de strip te laten als het niet perse nodig is om ze eruit te halen. Zo zijn ze beter beschermd tegen oa vocht.

Mijn voorraad medicijnen zit in een mandje in de doosjes en mijn puffers en neusspray staan op het plankje van de wastafel.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 21:09 uur

Dankjewel voor jullie reacties!

Reactie op Daantje
Naar mijn mening is het beter de losse pillen in de strip te laten als het niet perse nodig is om ze eruit te halen. Zo zijn ze beter beschermd tegen oa vocht.

Mijn voorraad medicijnen zit in een mandje in de doosjes en mijn puffers en neusspray staan op het plankje van de wastafel.

Hmm ik had het wel ongeveer bedacht dat het niet goed zou zijn ivm vocht enzo, maar als het doosje goed afsluit, kan het dan wel?

Reactie op emsepems

deze topic staat ook vol tips (topic 'medicatie ritueel') http://www.longforum.nl/index.php?topic=6078.0

Dankjewel voor de tip! Heb hem al helemaal doorgelezen :)

Als ik ooit weer eens in de stad kom ga ik toch nog een keer neuzen bij de action, hema, xenos enzo in de hoop dat ik een goed pillendoosje kan vinden! Ookal heb ik al wel een aantal keer gekeken hihi. Blijkbaar toch niet helemaal goed genoeg.
En anders ga ik er toch maar eentje via internet bestellen, daar heb ik ook al wat gezien.

Ook met mn aankomende werkweek Berlijn is het handig dat ik gewoon in een klein doosje mn pillen mee kan nemen want dan neemt het ook niet zoveel ruimte in :)

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 21:49 uur

Het kan natuurlijk wel maar je doet dat doosje toch elke dag minstens een keer open en dicht dus als het er dan voor een week in zit is dat toch alweer zeven keer wat niet gebeurt als het nog in de strip zit. Je zou ook kunnen kijken voor een doosje waar je normaalgesproken schroefjes ofzo in doet. Ik heb er eentje van de Action met allerlei kleine vakjes, die kan je ook wel voor zoiets gebruiken. Kan je eventueel zelf stickers met de dagen van de week op het deksel plakken.

Login of registreer om te reageren
04-04-2011 om 21:53 uur

Volgens mijn apotheek heeft het buiten de verpakking bewaren van medicijnen geen invloed op de werking ervan. Capsules en bruispillen moet e wel appart bewaren en liefst niet langer als 2 weken ivm vocht aantrekken. Alle andere pillen hebben hier geen invloed op.

Login of registreer om te reageren