inspanningsintolerant na aanval

30-03-2006 om 20:18 uur

hoi,

hebben jullie ook last van inspanningsintolerantie, NA een aanval? Ik weet niet of ik mijn aanvallen soms slecht herken en dus laat behandel of dat ik last heb van iets wat lijkt op hartklachten. Vandaag bv ik was de hele dag al moe( wat bij mij bij astma hoort en vaak een indicator is. Toen ik naar de winkel ging , ging het erg moeizaam , ik kreeg het warm, benauwd erg warm en stond te puffen en kwam maar moeizaam vooruit. thuis gekomen moest ik gaan liggen,druk op de borst. Volgens mijn moeder trok ik wit weg en stonden mijn ogen slap. Ik heb toen 200 ventolin met voorzetkamer genomen ( normaal 400 maar omdat het tijd was voor seretide nam ik 200) Ik moest nog een poosje blijven liggen voordat ik een beetje bijkwam. Ik had in het begin zelfs te weinig adem om te  praten. Toen het een beetje wegtrok, ging ik langzaam zitten. Maar daarna heb ik nog steeds last van inspanningsintolerantie, ik moet langzaam lopen, soms zelfs voetje voor voetje en ben ik ook erg snel geirriteerd, moeten ook bv mijn katten niet komen zeuren.
Is dit herkenbaar?

groetjes tavy 

Login of registreer om te reageren