E-sigaret

26-01-2023 om 19:50 uur

Ja roken is slecht dat weet ik ook! Maar voor de verslaafde rokers, jullie weten ook hoe lekker en fijn een sigaret is, zeker met stress. Met behulp van de e-sigaret ben ik er nu vanaf. Twee jaar over gedaan en ook al is dit ook niet goed, merkte ik al na de tweede maand dat ik toch meer lucht had. Niet te snel willen neem je tijd (voor mij twee jaar, maar kan voor jou langer zijn) anders val je weer terug op de peuk en ook al is het e-smoken ook niet goed je merkt toch echt het verschil houdt vol! Ik ben er vrij van peuken en de e-sigaret.

Login of registreer om te reageren
28-01-2023 om 13:14 uur

Mij is het ook op deze manier gelukt. Je kan ook mooi de nicotine afbouwen en zelfs vloeistof zonder nicotine, maar met tabak smaak nemen. Als het dan even erg lastig is kan dit je net behoeden voor het kopen van het ‘echte werk’. Als het op deze manier wordt ingezet kan het volgens mij niet zoveel kwaad toch?

Login of registreer om te reageren
30-01-2023 om 22:07 uur

Ik lees hoor en zag wat men door maakte om van het roken af te komen .
Ik heb dan het geluk gehad roken gewoon als kind af aan vies te vinden .
Want ik groeide op met een vader die aan een pakje zware per dag niet genoeg had en een moeder die aan een pakje normale ( of hoe je dat noemde ?) shack in 2 dagen niet genoeg had .
Maar ook in een grote familie van zo wel van me vaders al moeder kant die alle maal stuk voor stuk zware rokers waren .
Kan zo geen oom of tante opnoemen die niet rookte . Een van de twee Oma's rookte niet .
Van mijn neven en nichten rookte ook de meesten . Maar daar zaten ook de eerste stoppers tussen .
En daar van rookt volgens mij bijna niemand meer .

En dan stel je een verjaardag voor ... als kind was ik altijd onder de indruk van de laag rook tegen het plafon .
Hoog uit 3 jaar dan kregen we nieuw behang en moest men echt het plafon opnieuw sauzen.
Het zou niet zo raar geweest zijn dat ik ook was gaan roken .

Me vader spuugde bloed en besloot te stoppen . Maar daar totaal geen moete mee gehad .
Ook nooit naar een sigaret verlangt . Maar wist niet waar hij met zijn handen heen moest .
En dat hoor ik zo vaak .. het is niet alleen de nicotine maar ook dat men niet weet waar men met de hadden heen moet .

Maar zag ook mensen die gewoon ziek werden van de onwennigs verschijnselen .
Het deed me denken aan drug of alcohol verslaafden die moesten afkicken .
Maar verschil met die twee is dat daar veel zorg voor is .
Maar dat zag ik nooit bij mensen die van het roken af moesten .
Wel begeleiding .

Maar zeg ik iets heel raars dat er ook wel eens opvang klinieken mogen komen voor nicotine verslaving ?
Ik oordeel niet want verslaving is een ziekte ,, de een is er gevoelig voor de andere niet .
De een drinkt dagelijks krat bier .. maar stop er zo mee zonder enige moeite .
De andere drink een glas bier en komt er van zijn leven niet weer af .

Gezien hebbende hoe men moest vechten tegen een verslaving heb wel respect voor mensen de dat even zelf doen . Ik heb iemand gezien die schokkend in een stoel zat . Zijn wederhelft haalde snel een vulling voor een E sigaret . Waar die abrupt mee gestopt was . Hij neemt een teug en hij was terug op aarde .. Dat heeft grote indruk op mij gemaakt .

Gewoon stoppen ??? Dat gaat maar niet zo .. maar hij kwam er wel af ook op jou manier .
Erg knap .. daar is lef en wil voor nodig .

Login of registreer om te reageren
01-02-2023 om 10:30 uur

Geweldig dat je gestopt bent, ieder op z'n eigen manier, het gaat om het eind doel! Echt super knap!

Login of registreer om te reageren
03-05-2023 om 21:26 uur
Reactie op John64

Ik lees hoor en zag wat men door maakte om van het roken af te komen . 
Ik heb dan het geluk gehad roken gewoon als kind af aan vies te vinden . 
Want ik groeide op met een vader die aan een pakje zware per dag niet genoeg had en een moeder die aan een pakje normale ( of hoe je dat noemde ?) shack in 2 dagen niet genoeg had . 
Maar ook in een grote familie van zo wel van me vaders al moeder kant die alle maal stuk voor stuk zware rokers waren . 
Kan zo geen oom of tante opnoemen die niet rookte . Een van de twee Oma's rookte niet . 
Van mijn neven en nichten rookte ook de meesten . Maar daar zaten ook de eerste stoppers tussen . 
En daar van rookt volgens mij bijna niemand meer .

En dan stel je een verjaardag voor ... als kind was ik altijd onder de indruk van de laag rook tegen het plafon . 
Hoog uit 3 jaar dan kregen we nieuw behang en moest men echt het plafon opnieuw sauzen. 
Het zou niet zo raar geweest zijn dat ik ook was gaan roken . 

Me vader spuugde bloed en besloot te stoppen . Maar daar totaal geen moete mee gehad .
Ook nooit naar een sigaret verlangt . Maar wist niet waar hij met zijn handen heen moest . 
En dat hoor ik zo vaak .. het is niet alleen de nicotine maar ook dat men niet weet waar men met de hadden heen moet . 

Maar zag ook mensen die gewoon ziek werden van de onwennigs verschijnselen . 
Het deed me denken aan drug of alcohol verslaafden die moesten afkicken . 
Maar verschil met die twee is dat daar veel zorg voor is . 
Maar dat zag ik nooit bij mensen die van het roken af moesten . 
Wel begeleiding . 

Maar zeg ik iets heel raars dat er ook wel eens opvang klinieken mogen komen voor nicotine verslaving ? 
Ik oordeel niet want verslaving is een ziekte ,, de een is er gevoelig voor de andere niet .
De een drinkt dagelijks krat bier .. maar stop er zo mee zonder enige moeite .
De andere drink een glas bier en komt er van zijn leven niet weer af .

Gezien hebbende hoe men moest vechten tegen een verslaving heb wel respect voor mensen de dat even zelf doen . Ik heb iemand gezien die schokkend in een stoel zat . Zijn wederhelft haalde snel een vulling voor een E sigaret . Waar die abrupt mee gestopt was . Hij neemt een teug en hij was terug op aarde .. Dat heeft grote indruk op mij gemaakt . 

Gewoon stoppen ??? Dat gaat maar niet zo .. maar hij kwam er wel af ook op jou manier . 
Erg knap .. daar is lef en wil voor nodig . 

 

Dank je wel! Ik wist ook wel dat ik moest stoppen maar niets hielp. Pleisters hielpen maar een paar uur en door allergie kreeg ik van de kauwgom kreeg de hik van net zoals met de zuigtabletten. Pilletjes, waarbij je roken moest afbouwen tijdens gebruik, kon ik helaas de drang niet onderdrukken dus ook gewoon doorroken. Je kan wel willen omdat het voor je gezondheid echt veel beter is, maar ik kon de knop niet omzetten, ondat het me ook rust gaf om een sigaretje te roken tijdens stress etc. Met de e-sigaret dit kunnen doen en het langzaam afbouwen, wat niet kan met gewone sigaretten was echt een uitkomst. Ook rook je een sigaret helemaal op door wat ze kosten want is zonde geld om na een paar trekjes het weg te gooien, terwijl je bij de e-sigaret met een paar trekjes al genoeg hebt voor je verslaving en je niks ongenut weggooid. Het zal zeker ook echt niet goed zijn, maar voor mij wel een uitkomst! Na twee maanden al meer lucht en hoestte volgens mijn man niet eens meer in de slaap. Ik snap dat ze de smaakjes verbieden, maar laat dit aub wel een legale optie blijven om te kunnen stoppen met roken op eigen kosten! De andere aangeboden middelen zoals pleisters etc. gaan via je ziekenfonds en worden dus eigenlijk door iedereen betaald.

 

 

 

Login of registreer om te reageren