Weersgesteldheid

15-01-2023 om 20:18 uur

Ik heb longemfyseem gold2b2 klopt het dat de nattigheid waar we de laatste maanden mee te maken hebben. Er voor zorgen dat je sneller buitenadem bent . Benauwder bent. Als ik dan weer even rustig stil sta dan verdwijnt de benauwdheid weer.
Ook hebb2 jaar geleden eennstevige griep gehad en ben nooit meer op mijn oude niveau terug gekomen .
De HA twijfelt nu toch of het ondanks meerdere testen toch geen Corona is geweest toen. En verklaart zo de achteruitgang.

Login of registreer om te reageren
17-01-2023 om 11:02 uur

Hoi, ja het weer van de laatste weken is, in ieder geval ook bij mij, wel erg slecht waardoor ik ook veel sneller benauwd ben. Zelf heb ik er voor gekozen om met hoge luchtvochtigheid niet te veel naar buiten te gaan. Wel ga ik dan 2-3 of 4 keer in de week (als het heel lang slecht weer is) naar een sportschool om daar binnen lekker te trainen. Conditie blijft dan op peil en ik heb niet al te veel last van de hoge luchtvochtigheid.

Login of registreer om te reageren
17-01-2023 om 19:46 uur

Hoi Ingrid, bij mij is het vochtige weer vooral vervelend als de temperatuur wat hoger is. Wel merk ik dat ik de neiging heb buiten iets sneller te gaan lopen als het regent en minder goed op mijn ademhaling let, waardoor ik kortademiger wordt. Wie weet speelt dit bij jou ook mee? De luchtvochtigheid in huis is vaak ook hoger en niet zo prettig.
Ook ik heb de ervaring dat mijn klachten behoorlijk zijn toegenomen na een griep (in het jaar dat de griepprik niet werkte). Corona was toen nog niet aan de orde. Nooit meer op het oude niveau gekomen.. voordat ik griep kreeg 40%, aantal maanden na de griep 35%. Blijkbaar kan zo’n griep er behoorlijk inhakken.
Hoop dat je je conditie weer wat kan opvijzelen.

Login of registreer om te reageren
05-02-2023 om 12:06 uur

@Ingrid22 ik herken de klachten i.v.m. het weer. Vooral bij koude lucht en wisseling van een warme ruimte naar koude buitenlucht of vice versa. Dat kost mij enorm veel energie. Na 2x corona te hebben gehad is dit erger geworden. Ik neem dan de zonodig medicatie om op adem te komen en verder te kunnen. Ik heb astma en copd.

Login of registreer om te reageren
08-03-2023 om 11:09 uur

Hallo Ingrid
ik herken de klachten volkomen, ik heb ook longemfyseem gold2 en vooral door de luchtvochtigheid buiten als ik van me appartement naar buiten ga is dat een enorme klap.
ik heb twee keer covid-19 gehad, 1x moest ik opgenomen worden in de covid kliniek in leiden voor een paar weken, tweede keer kon ik het gelukkig thuis zelf aan, maar het was heftig, en ook ik ben er nooit echt van hersteld.

ik gebruik nu salbutamol en flixotide 125, en van mijn huis naar de supermarkt(eerder duurde dat 5 minuten) dat kost me nu makkelijk 15-20 minuten omdat ik de hele tijd moet stoppen om op adem te komen

Login of registreer om te reageren