niet benauwd, maar slap/zwak/moe, ventolyn helpt?

10-01-2023 om 11:55 uur

Ik voel me de laatste tijd sinds een heftige aanval waarbij ik in de kroeg out ben gegaan (door de rookmachines) heb ik veel last van druk op mn borst, vermoeidheid, en een slap gevoel. Wist niet zo goed waar het vandaan kwam tot ik ventolyn innam en me een stuk beter voelde gelijk. maar ik voel me niet benauwd dus dan moet ventolyn toch niet helpen? iemand die dit herkent?

Login of registreer om te reageren
10-01-2023 om 14:00 uur

Als ik een aanval heb, ben ik zeer vermoeid, voel ik me als een slappe vaatdoek en heb ik een enorm lage inspanningstolerantie. Daarnaast ben ik wel benauwd maar staat dit niet altijd op de voorgrond, vaak na medicatie en opknappen merk ik pas hoe benauwd ik ook was. De klachten nemen ook af bij het nemen van een luchtwegverwijder.
Hoe je benauwdheid ervaart is voor iedereen anders, dat kan een drukkend gevoel zijn op de borst maar ook een adem tekort.

Login of registreer om te reageren
10-01-2023 om 14:48 uur

Ja hoor, dat is herkenbaar voor wat betreft vermoeidheid. Bij slap en zwak herken ik het niet.

Login of registreer om te reageren
10-01-2023 om 15:48 uur

als Ventolin helpt heb je waarschijnlijk toch vernauwing van je luchtwegen maar ervaar je dat op manier van moe of slap. Kan goed, ik herken het ook.
Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand aan me vraagt of ik het benauwd heb en dan nee zeg en pas later toch voel dat dat het geval
is, wat ik eerder als moeheid geduid had.
Dus neem wat vaker ventolin,
Als je dan echt opknapt moet je misschien eens naar de dokter om
Onderhoudsmedicatie te krijgen waardoor je uiteindelijk als t goed is minder klachten hebt en minder Ventolin nodig hebt

Login of registreer om te reageren