Geen oorzaak klachten

06-01-2023 om 21:12 uur

Bekend met SLE(2006) en Shrinking Lung Syndrome(2020)
Sinds 2020 verkleving longvlies en borstvlies geeft pijnklachten.
Echter sinds 16-12 is de pijn veel erger en vaker aanwezig. (Elke dag, bijna de hele dag)
De pijn is soms niet uit te houden.
Kan er niet achterkomen of iets het uitlokt. Soms komt de pijn opzetten bij inspanning maar kan ook in rust.
Naast de pijn die ik elke dag ervaar, heb ik ook last van koorts of verhoging.
Droge hoest en ik lijk kortademiger. Last van mijn schouderblad wat doortrekt in mijn long en nek.
Ik moet door de SLS 3 keer per week trainen maar door de pijn lukt dit niet goed.
Ook had ik na een ochtendtraining savonds opeens heel erg last, wat leek op pneumonie.
Ik heb het aangekeken, sochtends was deze pijn weg. Nu wel angst voor trainen.

Overleg longarts; verdenking pleuritis.
Longfoto, longfunctie was in orde(niet veranderd ten opzichte van laatste x)
Lab gaf ook geen bijzonderheden aan. (SLE lijkt ook niet actief)
Kan dus nu niet gestart worden met medicatie of behandeling omdat er geen aanwijzingen zijn.
Longarts denkt missciien voorlopende klachten.

Longarts heeft geen bezwaar dat ik ga trainen voor zover ik het kan. (Anders deconditionering bij SLS)
Echter weet ik uit ervaring bij pleuritis dat ik rust moet houden.

Ik heb nog steeds vreselijke pijn.
Heeft u een tip of advies of er nog andere aanvullende onderzoeken zijn?
Ik wacht nu af op overleg met reumatoloog en longarts….

Login of registreer om te reageren
08-01-2023 om 19:19 uur

Hallo, ik ook nog altijd pijn schouders, schouderbladen, nek na Talkage van mijn longen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
09-01-2023 om 14:09 uur

Uit ervaring en in de literatuur is te vinden dat een significant deel van de patiënten chronische pijn houdt na een verkleving van long- en borstvlies.
Ik heb dan ook aan de door de longarts genomen stappen en overwegingen helaas geen toevoegingen.

Sterkte, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
11-01-2023 om 20:38 uur
Reactie op Longarts Peter van Tilburg

Uit ervaring en in de literatuur is te vinden dat een significant deel van de patiënten chronische pijn houdt na een verkleving van long- en borstvlies.
Ik heb dan ook aan de door de longarts genomen stappen en overwegingen helaas geen toevoegingen.

Sterkte, Peter van Tilburg

Bedankt voor uw reactie.
Reumatoloog denkt aan een virus infectie wat de klachten heeft verergerd maar verder geen zorgen maakt ook omdat de SLE rustig is en de uitslagen stabiel.

Login of registreer om te reageren
11-01-2023 om 20:40 uur
Reactie op Lisa1994

Hallo, ik ook nog altijd pijn schouders, schouderbladen, nek na Talkage van mijn longen.

Dat is vervelend.. ik vind het moeilijk om ermee te leren leven omdat het zo afwisseld.
Gebruik je pijnstillers?

Login of registreer om te reageren
19-01-2023 om 19:31 uur

Hallo,

Neen gebruik geen pijnstillers probeer er mee om te gaan maar de ene
Dag gaat dat makkelijker of de andere.

Login of registreer om te reageren