Hoe voel jij je vandaag? #175

04-01-2023 om 19:12 uur

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #174

Login of registreer om te reageren
04-01-2023 om 21:01 uur

@emsepems fijn dat je hulp krijgt.

Ik wens alle mensen die ziek zijn veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
04-01-2023 om 22:44 uur

Fijn emsepems en inderdaad ook wennen.
Zo houd je weer wat meer tijd en energie over om leuke dingen te doen.

Login of registreer om te reageren
05-01-2023 om 23:18 uur

Bedankt Tamia en Em voor het zo goed meedenken. Sporten is inderdaad goed. Ik kan nu echter nog maar twee minuten wandelen (letterlijk) anders te kortademig en niet lekker erna. Probeer wel licht in beweging te blijven tussendoor.
Het gaat gelukkig beter dan begin van de week, dus ook zoals Edelweis al zei hoe vervelend ook. Soms heeft het tijd nodig. Heb nog wel steeds slijm en ook een ruis maar ik denk niet meer van ontsteking zelf maar meer na effect.

Sorry voor nog een vraag.. maar zouden jullie met de acetylcysteine door gaan? Of heeft het nu eigenlijk geen meerwaarde meer (ik denk ook even aan de portemonee).

Em wat ontzettend fijn dat je ondersteuning krijgt vanuit de wmo!

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 12:55 uur

Evi, als je t moeilijk kan betalen zou ik stoppen en kijken wat er gebeurd. Reactie zal zich snel laten zien. Als t nog niet kan ga je rao voller zitten, dan weet je dat je nog n week door moet gaan.
( ik zoek op internet vaak om de goedkoopste/aanbieding)

Enne ook 3x 5 min lopen is goed he, t hoeft niet de halve marathon te zijn ๐Ÿ˜‰

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 13:05 uur

Bedankt iedereen voor jullie WMO reactie, ook via fb ๐Ÿ™‚

Het begint steeds beter in te dalen dat de corona infectie de nekslag heeft gegeven en de klachten die ik nu heb ( vermoeid, concentratieproblemen, vergeetachtig, pijn, geen kracht, weinig conditie, bijna geen vooruitgang ) niet de klachten van de astma maar van de corona infectie met onderliggend astma is, postcovid dus ๐Ÿ˜ถ Een ander ziektebeeld, en andere behandeling ( rust en voorzichtig sport en niet zoals bij astma intensief sporten) ๐Ÿ˜

Dit alles geeft rust in mijn hoofd, en zorgt dat ik de trippelstoel en huishoudelijke hulp beter accepteer, ja, blij mee ben ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 14:38 uur

@evi de Lidl heeft goedkope acetylcysteรฏne bruis en tegenwoordig ook gewoon 600 mg.

Ik heb nu ruim een jaar huishoudelijke hulp en nog steeds vind ik het eigenlijk niet fijn maar ik ben wel blij dat ik het heb en mijn indicatie weer verlengd is want zelf kan ik het gewoon niet.

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 16:15 uur
Reactie op Daantje

Ik heb nu ruim een jaar huishoudelijke hulp

hoeveel uren hulp heb je Daantje. Ik kan bv kiezen voor elke week anderhalf uur of om de 2 weken 3 uur. Is dat laatste misschien wat voor jou?

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 16:50 uur

Ik heb om de week 2,5 uur. Dat raden ze hier ook aan omdat je anders nooit grote dingen kan laten doen als ramen zemen ofzo. Ik vind het ook fijn om af en toe een vrije week te hebben maar betekent wel dat ik in die week zelf nog wat moet doen.

Login of registreer om te reageren
06-01-2023 om 17:54 uur

Bedankt Em en Daantje! Het is ook niet letterlijk dat ik in de schulden zit oid, maar ik moet qua zorg continue keuzes maken omdat er zoveel niet vergoed wordt :( Letterlijk alle zorg krijgen / kopen die ik nodig zou hebben gaat financieel gewoon niet.

Login of registreer om te reageren