veel slijm - Beantwoord -

25-12-2022 om 16:40 uur

Goedeavond, ik hoest heel veel en ik heb heel slijm, ik stik zowat in mijn slijm, kunt U me aub advis geven? Ik heb COP43% luchtblaasjes.

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 16:42 uur
Reactie op tillie56

Goedeavond, ik hoest heel veel en ik heb heel slijm, ik stik zowat in mijn slijm, kunt U me aub advis geven? Ik heb COP43% luchtblaasjes.

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 16:48 uur

Goede avond ik hoest al meer dan 6 weken, ik heb heel veel slijm, ik stik zowat in mijn slijm ik heb COPD mijn longblaasjes zijn 43%, kunt U me advies geven?

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 17:24 uur

Hoihoi, wat naar zeg.
Nu vraag je t aan een deskundige, deze beantwoorden de vragen vrijwillig, naast hun eigen drukke werk.
Antwoord kan daarom ook wel n tijdje duren.

Ik zou je t advies willen geven na kerst contact op te nemen met je huisarts, en als dat te lang duurt de huisartsenpost te bellen om te overleggen

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 17:51 uur

Altijd heel vervelend, om veel te hoesten.

Voor het grootste deel ben ik het eens met wat emsepems schrijft. Behalve met het laatste advies om hiervoor de huisartsenpost te bellen. De huisartsenpost is alleen voor écht spoedeisende zorg. Die écht niet kan wachten tot de volgende werkdag. Aangezien je zelf zegt dat je al meer dan 6 weken last hebt van deze klacht, lijkt het mij als buitenstaander geen spoedeisende zorg.
Maar ik ben geen arts. Dus of je hiervoor de huisartsenpost belt, hangt natuurlijk af van wat jij met je eigen arts hebt afgesproken bij welke signalen je aan de bel trekt. En of jij zelf het gevoel hebt dat de tijd tot de eerstvolgende werkdag niet meer te overbruggen is zonder schade te berokkenen aan je lichaam.

Veel sterkte en fijne kerstdagen!

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 18:26 uur

bedankt voor jullie reactie, ik wens jullie een gezond Nieuwjaar

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 18:53 uur
Reactie op Suus01

Behalve met het laatste advies om hiervoor de huisartsenpost te bellen. De huisartsenpost is alleen voor écht spoedeisende zorg.

Snap ik suus, maar ze geeft aan dat ze het gevoel heeft dat ze bijna stikt. Tja... dat kan ook na 6 wkn gebeuren.

Maar idd, de huisartsenpost is alleen voor spoed 😉

Login of registreer om te reageren
25-12-2022 om 20:26 uur

@Emsepems, het klopt dat tillie56 schrijft dat ze het gevoel heeft dat ze zowat stikt in haar slijm.

Blijkbaar is mijn antwoord onduidelijk. Dan heb ik het dus onvoldoende goed opgeschreven. Daarom een nieuwe poging.

@tillie56
Je schrijft dat je zowat stikt in je slijm. Vooropgesteld: dat is heel vervelend.

Met mijn antwoord ging ik er vanuit dat dit eerder je gevoel is dan dat je daadwerkelijk zowat stikt. Ik ga er namelijk vanuit dat als je écht zowat stikt, je de huisartsenpost of 112 belt.
Dat stukje van mijn antwoord vind je terug in dit dit deel van mijn eerdere antwoord:
"... Dus of je hiervoor de huisartsenpost belt, hangt natuurlijk af van wat jij met je eigen arts hebt afgesproken bij welke signalen je aan de bel trekt. En of jij zelf het gevoel hebt dat de tijd tot de eerstvolgende werkdag niet meer te overbruggen is zonder schade te berokkenen aan je lichaam. ..."

Omdat je advies op een forum vraagt, ging ik er vanuit dat -zowat stikken- eerder iets is wat bij wijze van spreken is. In combinatie met dat je al 6 weken last hebt van hoest met slijm, bracht mij op dit deel van mijn eerdere antwoord:
"... De huisartsenpost is alleen voor écht spoedeisende zorg. Die écht niet kan wachten tot de volgende werkdag. Aangezien je zelf zegt dat je al meer dan 6 weken last hebt van deze klacht, lijkt het mij als buitenstaander geen spoedeisende zorg. ...."

Hopelijk heb ik mijn antwoord hiermee beter uitgelegd.

Jij ook vast een gezond nieuwjaar. En hopelijk met minder of geen hoest!

Login of registreer om te reageren
26-12-2022 om 09:26 uur

Indd bij spoed en noodzaak naar 1e hulp of hap maar hier bellen we altijd eerst dan bepaalt de assistente of komen nodig is.
Plus hoest u al 6 weken dan was ik zeker voor de feestdagen of weekend naar m'n arts gegaan, fluimucil kan 't slijm wat verdunnen en huffen kan ook helpen.
Probeer in 't vervolg voor 't weekend je arts te spreken, voor jezelf ook prettiger.
Beterschap 🍀

Login of registreer om te reageren
27-12-2022 om 10:46 uur

Hoi tillie56,

Je had je vraag ook gesteld bij de Advieslijn. We hebben je daar beantwoord. We zullen je vraag dan ook niet doorsturen naar een longarts. Nogmaals sterkte en beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
18-09-2023 om 15:45 uur

Iedereen bedankt voor het advies. 

Sorry dat ik zo laat reageer, ik ben bij de huisarts geweest die heeft me geadviseerd ventolin te gebruiken en heeft me doorgestuurd naar de longarts,  waar ik a.s. woensdag terecht kan.

Login of registreer om te reageren