corona & wat kortademig

24-12-2022 om 00:58 uur

Woensdag testte ik positief voor corona. Maandag begon de keelpijn (nu vijf dagen geleden). Sinds vandaag heb ik ook last van een bepaalde kortademigheid. Het is volgens mij anders dan bij mijn reguliere astma. Ik hoor geen piep ofzo bij het uitademen. Maar uitademen is wel zwaarder.

Wat kan ik het beste doen? Voor de zekerheid huisartsenpost bellen? Moet ik mijn medicijnen opschroeven? Ik neem normaliter 1x per dag Flixotide, moet ik dat nu 2x doen plus ventolin?

Login of registreer om te reageren
24-12-2022 om 00:59 uur

Overigens is dit mijn eerste covidbesmetting. Tot nu toe had ik de dans ontsprongen. Naast de kortademigheid alleen maar verkouden-achtige symptomen: lichte keelpijn, verstopte neus, geen koorts, miss twee dagen lichte verhoging.

Login of registreer om te reageren
24-12-2022 om 08:47 uur

Ik en je ziektebeeld en je medicatiegebruik niet. De basis is dat je hetzelfde doet bij een gewone verkoudheid. Mocht je je zorgen maken, ernstige longziekte hebben dan idd even bellen met de dokterspost.

En herkenbaar hoor, anders benauwd zijn dan bij astma bij. Dat was bij mij ook zo.
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
24-12-2022 om 10:39 uur

Hier vind je betrouwbare informatie over als je corona hebt.
Ik ben geen arts, maar ruim ervaringsdeskundige, met onder andere veelvuldig corona. Op basis van wat je hier zegt denk ik: op de eerstvolgende werkdag een e-mail sturen aan je huisarts dat je corona hebt. Dan is hij voldoende op de hoogte.
Verder rustig aan. Je medicatie ophogen zoals je de instructies hebt van je arts hebt voor je astma. Dus als jij het voor je astma nodig acht, dan doe je dat.
En verder de informatie van Thuisarts volgen.

Succes en beterschap.

Login of registreer om te reageren
31-12-2022 om 18:13 uur

Dank voor de beterschapswensen! Het viel gelukkig mee, na paar dagen weer beter. De kortademigheid leek te komen van stille reflux en geïnflammeerde keel. Wel nu last van pijn in mijn benen als ik te veel wandel of rechtop sta. Herkennen jullie dat post covid symptoom? Hoop dat het snel weggaat! Fijne jaarwisseling allemaal!

Login of registreer om te reageren