Foster next teller

19-11-2022 om 09:42 uur

Ik gebruik Foster Next tot tevredenheid. Ik was benieuwd hoe het mechanisme van de Foster Next er van binnen uitzag. Tot mijn verbazing zag ik dat hoewel de teller aangaf dat de Foster leeg was, er nog best veel poeder in het reservoir zat. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat ook nadat de teller op nul staat er nog poeder is om te gebruiken.
Misschien iemand anders dit ook eens gezien?

Login of registreer om te reageren
19-11-2022 om 10:38 uur

Dit poeder kunnen ook de hulpstoffen zijn of restjes hiervan, ik zelf zou echt een nieuwe pakken bij de 0
Ik gebruik weliswaar andere foster en pak zelfs eerder een nieuwe, zodra deze op 7 staat heb ik al vaak gehad dat er echt minder uitkomt.

Login of registreer om te reageren
19-11-2022 om 15:25 uur
Reactie op goudvisje

Dit poeder kunnen ook de hulpstoffen zijn of restjes hiervan, ik zelf zou echt een nieuwe pakken bij de 0
Ik gebruik weliswaar andere foster en pak zelfs eerder een nieuwe, zodra deze op 7 staat heb ik al vaak gehad dat er echt minder uitkomt.

Dank je voor je reactie. Ik heb ook een nieuwe gepakt. Wist niet dat er dan nog zoveel (hulpstoffen) in konden zitten. En het klopt dat er soms minder uitkomt aan het eind van de rit.

Login of registreer om te reageren
20-11-2022 om 17:06 uur

De conclusie die jij trekt zou je kunnen trekken. Maar ik vermoed dat het een onjuiste conclusie is. Over het algemeen wordt geadviseerd van puffers de eerste paar (in ieder geval van een aerosol) en de laatste 10 niet te gebruiken. Daar zit vaak of alleen drijfgas in (bij een aerosol dan toch), of amper nog werkzame stof (de laatste puffen).

Wat ook kan zijn, is dat je je puffer onjuist gebruikt. Dat is een veelvoorkomende oorzaak van een teller die iets anders aangeeft dan wat je in het reservoir denkt te zien.
Krijg je een jaarlijkse inhalatie-instructie? Heb je voor deze puffer überhaupt instructie gehad? Zo niet, dan is dat zeker de moeite waard om een dergelijke instructie aan te vragen bij de apotheek of een longverpleegkundige.

Succes!

Login of registreer om te reageren