Even voorstellen

13-11-2022 om 23:24 uur

Mijn naam is Frans en noem mij maar Fraps. Mijn kinderen noemen mij zo, en het onderscheid mij van andere Fransen nietwaar ?
Ik ben 58 jaar en heb inmiddels Cold 4 . De laatste 3 jaar in ernstige mate. Ik revalideer in het Merem longrevalidatie centrum waar ik nu voor de tweede keer terecht kan gelukkig. Dit doe ik 2 dagen per week en ik start deze maand weer de 21 November.
Inmiddels ben ik afhankelijk geworden van een rolstoel, een rollator en een scootmobiel. Ik ben erg nieuwsgierig naar nieuwe of oude oplossingen die verlichting brengen, en sommige kan ik inmiddels zelf delen met jullie.
Hopende dat iemand er iets aan heeft. Tot zover maar even.

Login of registreer om te reageren
14-11-2022 om 12:38 uur

Welkom hier! Leuke naam, Fraps, veel lees en schrijf plezier hier.
Sterkte ook met de copd, ik heb ook copd in ernstige mate.
🍀

Login of registreer om te reageren
15-11-2022 om 11:06 uur

Dag mensen

Ik ben Han en kreeg oude diagnose van iets met astma 9 jaar geleden. Nooit teruggeweest bij longarts, af en aan een rokershoestje. Nu weer eens geweest bij longarts ivm apneu al jarenlang een cpap ademhulp anti apneu toestel voor de nacht. Nooit veel problemen mee gehad tot de laatste tijd. Ander masker gekregen maar ook daar worstel ik mee.
Ik verdraag het niet voelt benauwd en kreeg nu Promethazine. Dat is geen opium maar een soort antihistamine waar je suf van wordt. Kan je lang gebruiken. In afwachting van de opbouw van de antidepressiva, want dat duurt lang bij mij. Als die opgebouwd zijn dan zal het slapen ook hopelijk verbeteren en kan ik mogelijk weer van de promethazine af. Dat is het plan. Misschien hebben anderen hier ook moeite met inslapen/benauwd. Daarom noem ik die prometazine. Het is een sufmaker (geen opium acgtige) en dat helpt om in slaap te komen.

Login of registreer om te reageren
24-03-2023 om 10:29 uur

Update:

Na een lange worsteling nu het cpap apparaat ingesteld op automatisch temperatuur en bevochtigen na een tip van een zeer ervaren deskundige van het forum. Dat helpt, samen met het enigzins opklaren van de depressie waardoor minder spanning en piekeren. Ook de blaas is meer onder controle door oefeningen bij defysio, dus hoef er nog maar 1 keer of geheel niet uit snachts. Kortom nachten van tegen de 7 uur nu doorgaans gelukkig. Rokershoest gaf groen slijm, dat wijst op iets dat kan reageren op antibiotica. Na kuur opgeknapt en ook neus weer veel vrijer. De puffer die i kreeg heb ik niet nodig gehad.

Login of registreer om te reageren