Oplader Inogen one G5

25-10-2022 om 18:37 uur

Mijn oplader is al binnen twee jaar stuk gegaan. Zonder bijzonderheden deed de oplader het opeens niet meer. Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van de opladers van Inogen?

Login of registreer om te reageren
26-10-2022 om 10:34 uur

Wat vervelend , ik heb de inogen 4 maar mijn lader werkt goed, nu al denk ik 4 jaar, ik neem aan dat je bij ze zuurstofleverancier een nieuwe lader kunt krijgen of heb je deze zelf aangeschaft?dan hoop ik dat er een soort garantie op zit nog.
Succes en sterkte 🍀

Login of registreer om te reageren
27-10-2022 om 03:20 uur

Bedankt voor je reactie.
Zelf aangeschaft. Wel heel tevreden over het gebruik van de Inogen One g5. Vooral als je wat langer weggaat. Geeft me meer vrijheid.

Login of registreer om te reageren
27-10-2022 om 12:27 uur
Reactie op Petra250

Bedankt voor je reactie.
Zelf aangeschaft. Wel heel tevreden over het gebruik van de Inogen One g5. Vooral als je wat langer weggaat. Geeft me meer vrijheid.

Hopelijk zit er nog iets van garantie op, 't is duur genoeg.
Kun je met de Inogen 5 zoveel langer weg zonder opladen? Ik met Inogen 4 op 1 liter ook 8 uur ongeveer... Ik heb een grote en kleine accu erbij
Succes, hopelijk snel opgelost voor jou

Login of registreer om te reageren
27-10-2022 om 20:41 uur

Ik geloof met 1 L p/min. 13 uur. Zonder opladen. Bovendien kan je hem ‘s nachts op continue pufjes zetten, zodat ik hem ’s nachts kan aansluiten op de CPAP.
Helaas 1 jaar garantie. Ik heb wel geprobeerd coulance te krijgen bij de aanschaf van een nieuwe oplader, verwijzend naar de Wet Consument & Markt. Tot nu toe het aanbod van 30% korting gekregen. Vind ik toch wat magertjes.

Login of registreer om te reageren
27-10-2022 om 20:55 uur

Beste Petra,

Ik hoop voor je dat je het toch nog vergoed krijgt, al moeten ze je eigenlijk zelf geen korting geven als het buiten garantie is. Maar zuurstofapparaten zijn uiteraard niet goedkoop als je het uit eigen zak moet betalen.

Ik heb geen ervaring met inogen one G5, maar ik ben verbaasd dat het continue flow geeft omdat het zo‘n licht toestel is. Heb ik het correct begrepen dat het 1l/min continue flow geeft?

Het beste,
Tamia

Login of registreer om te reageren
28-10-2022 om 05:53 uur

Hij geeft geen continue flow, op stand 1 zou hij +/- 13 uur kunnen leveren, maar voor de rest scheelt het niet zo veel met de inogen 4 alleen kan deze tot 6l/min leveren en dan heb je een tijd bestek van 2-21/2 uur met de grote accu. met de kleine is dit de helft .

Login of registreer om te reageren
28-10-2022 om 08:44 uur

Alleen de oplader is stuk, de Inogen 5 is nog prima.
Je kunt deze instellen op 1-6 L p/min. en tegelijk op een regelmatig pufje, bijvoorbeeld 17x of 25x per minuut een pufje.

Login of registreer om te reageren