Bereikbaarheid

17-10-2022 om 19:41 uur

Hoi!
Ik heb mijn telefoon opgezegt en nu alleen een mobieltje.
Maar.. ik was hem al n paar keer kwijt.
Mocht er dan wat gebeuren kan ik niemand bereiken.
Daarbij kan de mobiel ook stuk gaan.
(Ik ben allenstaand)

Hoe blijf jij bereikbaar?

Login of registreer om te reageren
17-10-2022 om 19:43 uur

Toch zowel een vaste lijn als mobiel. Ik betaal maar een euro per maand voor mijn vaste lijn.

Login of registreer om te reageren
17-10-2022 om 20:11 uur

Zelfde als Daantje. Maar ik zet rustig alle telefoons uit als ik zin heb in rust. Ook 's nachts, als ik wil. Maak me niet druk om bereikbaarheid. Als het nodig is weten ze me wel te vinden. Ga ook rustig de deur uit zonder mobiel.
Wel altijd iets met persoonsgegevens mee.

Login of registreer om te reageren
17-10-2022 om 20:13 uur

Ik draag een sos armband vanwege mijn stollingsstoornis dus sowieso weten ze altijd wie ik ben, ook zonder telefoon.

Login of registreer om te reageren
17-10-2022 om 21:50 uur

Ik zelf heb een vaste lijn en smart phone.
Maar zou ik geen vaste lijn hebben, dan zou ik bij bol een ouderwetse Nokia kopen voor 20 euro met een beltegoed kaartje, zonder poespas, kan alleen bellen of sms'en, geen internet , niks smart:) ze zijn echt nog te koop.
Heel fijne lange batterijduur en niet kapot te krijgen die koelkasten 😁 alleen moet je dan evt een aantal mensen dat telefoonnummer doorgeven, maar voor in geval van nood hoeven dat er maar een paar te zijn. In ieder geval kun je zelf dan altijd bellen.

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 05:50 uur

Ik heb een mobiel en een vastelijn, ben nogal eens weg en dan heb ik zeker de mobiel nodig als er wat is in nood of pech onder weg. Voor familie bezoeken is voor mij bijna altijd 200km rijden en dan wil je toch wel bereikbaar blijven.

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 06:57 uur

Mijn moeder woont 175 km verderop en ik heb het telefoonnummer van de buurvrouw en zij dat van een aantal van mijn vrienden zodat we niet onnodig halsoverkop heen en weer rijden omdat we denken dat er iets aan de hand is omdat we elkaar niet kunnen bereiken maar dan blijkt dat er iets mis is met de telefoon bijvoorbeeld.

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 07:24 uur

Bedankt allemaal!

Het gaat mij vooral om dat ik zelf kan bellen, bij een astma aanval, anafylactische shock of iets geks als lelijke val en been gebroken.
Via internet (laptop) kunnen ze mij altijd bereiken.

ik was idd al van plan om de gewone lijn maar weer aan te leggen in mijn nieuwe huis. Maar die nokia vind ik ook een fijn plan.

Nog meer goede tips?.

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 07:53 uur

Hier doet ziggo nog wel eens vervelend dan doet m'n vaste telefoon niks, dus ook ik ga een Nokia erbij kopen, vond m'n eigen tip best handig :)
Succes Ems 🍀👍

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 07:57 uur

Beste emsepems,

Als je altijd zelf iemand wil kunnen bereiken en een GSM niet voldoende vindt, dan zou je ook aan een smartwatch kunnen denken. Het is uiteraard een iets duurdere optie als een 2de GSM, maar je hebt het altijd bij je. Ik ken iemand die het haar leven gered heeft na een val.

Login of registreer om te reageren
18-10-2022 om 08:12 uur

Alleen een mobieltje🤷🏻‍♀️ vaste telefoon is hier bij de verhuizing opgezegd, ik ben wel van de generatie die er enigszins mee opgegroeid is, maar mn ma niet natuurlijk en die heeft ook geen vaste lijn meer. Voicemail inschakelen is een optie dat mensen je altijd kunnen bereiken als ze je niet te pakken krijgen.

Qua zelf altijd kunnen bellen, zorgen dat je telefoon altijd opgeladen is, inderdaad een back-up hebben liggen. Ik weet dat er ook noodknoppen zijn waarbij iemand dan wordt ingeschakeld, dit had de thuiszorg mij aangeboden maar vond ik nogal overdreven, omdat ik mijn mobieltje altijd op zak heb.

Ook ik woon binnenkort alleen en heb dan alleen gewoon mijn mobiel, mijn oude mobieltjes gaan naar mijn moeder en zelf zie ik de noodzaak nog niet om er een nokia bij aan te schaffen voor nood. Maar zo’n simpele nokia is wel een telefoon met lange batterijduur waar ik dan een simkaart met beltegoed in zou doen (wel 1x in de zoveeltijd heel even bellen zodat het nummer actief blijft of je beltegoed ofzo want dat kan verlopen weet ik nog van vroeger).

Login of registreer om te reageren