Oktober 2022 - Niet allergische prikkels

29-09-2022 om 12:35 uur

Veel longpatiƫnten kunnen benauwd worden van uitlaatgassen, rook, parfum of door weersomstandigheden zoals kou, mist en vochtige lucht. Dit zijn vaak prikkels die je niet kunt vermijden. Hebben jullie hier wel eens last van en hoe gaan jullie hiermee om?

Login of registreer om te reageren
29-09-2022 om 19:02 uur

Last van ongeveer alle prikkels die je kan bedenken en vermijden waar kan, altijd een sjaal om dat filtert het iets als je door de rook moet of kou oid en uiteraard altijd noodmedicatie bij de hand hebben

Login of registreer om te reageren
29-09-2022 om 19:46 uur

Preventief puffen als dat kan. Noodmedicatie altijd mee. Dagplanning aanpassen. Raam open (laten) zetten in gebouwen met airco, als dat kan. Airco geeft altijd problemen, en helaas kunnen ramen niet meer altijd open.

Login of registreer om te reageren
01-10-2022 om 22:15 uur

Het is zeker niet mijn favoriete tijd van het jaar net als de winter .
We zetten al jaren lang de thermostaat hoog uit op 17 graden .
Zo gaat de overgang van binnen naar buiten een stuk beter .
Maar een dikke trui aan . Als erg koud buiten is laten wij de temp in huis zakken , als ik weet dat ik er uit moet .

Uitlaatgassen, rook, parfum, houtkachels die niet juist gebruikt worden , Vuurkorven in handen van onkundige vuurtje stokers , BBQ in handen van onkundige vuurtje stokers Tja .. als het kan ze ontvluchten .

Ik fiets graag maar als het druk is zo niet naar de stad . Als ik er heen moet met de auto .. met interieur filter .
Maar dan is het ook echt MOETEN . Waar van ik niet meer weet wanneer dat voor het laatst was .

Niet naar feestjes ook al rookt men buiten ( beter als binnen) .
Paar goeie vrienden ..die je niks hoeft uit te leggen .
Veder komen we nergens met name in de winter .
Als in de zomer ook de conditie wat aan trekt !
Dan kan het soms net wat meer lijden en kunnen BV uit gaan eten !

Login of registreer om te reageren
03-10-2022 om 11:00 uur

Momenteel vooral last vd enorme hoeveelheid open haarden, houtkachels, vuurkorven buiten.... Er mogen wat mij betreft strengere eisen komen, er zijn wel richtlijnen maar er wordt nergens op gecontroleerd.
Het is te begrijpen met de energiekosten maar het wordt zo een barre winter voor longpatienten.

Login of registreer om te reageren
04-10-2022 om 08:35 uur

Na zomer vol smog,bbq en pollen zie ik op tegen houtstook,mist en kou.Toch probeer ik zoveel mogelijk mijn leven door te laten gaan......het is wat het is.

Login of registreer om te reageren
04-10-2022 om 08:37 uur

Maar ben t natuurlijk eens met goudvisje mbt strengere eisen mbt houtstook

Login of registreer om te reageren
04-10-2022 om 19:17 uur

Ik heb vooral last van weersomstandigheden.

Login of registreer om te reageren
05-10-2022 om 08:10 uur

Hebben jullie hier wel eens last van en hoe gaan jullie hiermee om?

ja hoor, hier ook last.
de oplossing is niet zo eenvoudig. als eerst zorg ik voor een zo stabiel mogelijk astma.
wat ook helpt is dat ik onder mijn grenzen blijf, mezelf niet uitput.
dan de extra medicatie die ik altijd bij me heb.
en natuurlijk proberen om alle prikkels te voorkomen, in mijn eigen huis lukt dat. maar eerlijk, in t gewone leven lukt dat niet altijd. zo zat ik laatst in t vliegtuig met.... naast me een vrouw met hondje. gelukkig kreeg ik een andere zitpek

Login of registreer om te reageren
06-10-2022 om 09:37 uur

Ik heb ook veel last van weeromschakelingen. Dus als het paar dagen warm is en wordt ineens stuk koeler. Tegen mist en vocht kan ik niet goed meestal moet ik in die maanden medicatie ophogen. En heb laatste 2 jaar in oktober niet zonder prednison en antibiotica kunnen doen helaas. Maar ja, je hebt er helaas niet zoveel invloed op en moet ermee proberen om te gaan. Rook van sigaretten en sigaren mijd ik zoveel mogelijk.

Login of registreer om te reageren
09-10-2022 om 13:39 uur

ik heb veel last van weersinvloeden en houtkachels voor als oktober word dan zijn niet de fijnste maanden

Login of registreer om te reageren