Hoi hoi nieuw hier

27-09-2022 om 19:54 uur

Hoi allemaal,
Ik ben Doreen Wijers , 49 jaar , getrouwd en 2 kinderen.
Vroeger als kind had ik erg vaak bijholteontsteking en was dan ook geregeld ziek. Daar kwam ook bronchitis bij kijken.
Ik ben daar later overheen gegroeid.
Toen ik wat ouder werd ben ik allergisch geworden voor huisstof mijt en heb hooikoorts.
Sinds ik met de overgang ben begonnen ( was 37) kreeg ik weer meer last van bijholteontsteking, laatste jaren ook ventolin vooral voor in de hooikoorts periode. Voor hooikoorts gebruik ik xyzall 5 mg en dymista neusspray.
Bij begin van de corona pandemie werd ik steeds benauwder, werk in de zorg, vaste nachtdienst, en moest mondkapje op.
Opeens raakte ik in paniek, ik was aan het hyperventileren dacht ik. Maar dat bleek achteraf te komen door astma, ook bleek mijn bloeddruk veel te hoog.
Dus gestart met bloeddruk verlagers ,foster en ventolin.
Vooral met weersveranderingen naar vochtig weer meer last van benauwdheid.
Nu pas een hele poos al aan het hoesten , vooral in de nacht weer naar huisarts geweest. Heb een longontsteking.
Het hoesten kon van de hogebloeddruktabletten versterkt worden , en andere gekregen. Maar ook montelukast gekregen.
Ik hoop dat dat laatste mij gaat helpen met de eeuwige verstopte neus en slijm in keel.

Ik lees al een poosje mee, zo fijn dat ik hier veel informatie kan vinden.
Nu eerst herstellen van de longontsteking en dan hoop ik dat de montelukast ook iets gaat doen voor mij.

Gr Doreen

Login of registreer om te reageren