Hoofdpijn duizelig en ‘wattenhoofd’ : bijwerking van pufjes?

05-09-2022 om 21:16 uur

Sinds kort, n.a.v. uitslag ct scan thorax: 3 x per week azitromycine
en ‘s morgens een puf spiriva en een puf Alvesco.
Ik neem dus niet elke dag azitromycine, maar wel dagelijks de pufjes en met name na inname vd pufjes Spiriva en Alvesco voel ik mij raar. ik word licht in min hoofd (wattenhoofd), krijg hoofdpijn en pijn vanuit mijn nek, maar vooral: voel mij onzeker op mijn benen.
Komt dit door de Spiriva? komt dit door de Alvesco? Of komt het door de combinatie van beiden?
En als ik moet proberen met een van beiden te stoppen, met welke van de 2?

Login of registreer om te reageren
06-09-2022 om 06:21 uur

Even je eigen dokter bellen, dan kan die met je meekijken wat verstandig is en waar het door komt

Login of registreer om te reageren
06-09-2022 om 07:11 uur

Je kunt de bijsluiters van Spiriva, Alvesco en azitromycine eens lezen. Spiriva staat wel bekend om de bijwerkingen die je noemt.
Sowieso zou je longpuffers zo'n 6-8 weken de tijd moeten geven. Dan pas kun je echt iets zeggen over (bij)werkingen. Zeker bijwerkingen trekken na verloop van tijd vaak nog wel weg
Zomaar stoppen, starten, afbouwen of opbouwen kan alleen als je daar afspraken over hebt met je longarts.
Zo niet, dan zou ik overleggen met je arts.

Succes!

Login of registreer om te reageren
06-09-2022 om 07:13 uur

Hallo Anna,

Heel vervelend dat je je raar voelt door het gebruik van de pufjes. Het zijn bijwerkingen die inderdaad kunnen voorkomen. Maar dit is zeker iets om met je arts op te nemen. Wij kunnen je hier niet in adviseren. Sterkte gewenst.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren