Verhoogde hartkloppingen en kortademigheid na orgasme. Ervaringen?Moet ik naar de longarts?

21-08-2022 om 09:49 uur

Hallo,

Bij mij (man, mid twenties) was een aantal jaren geleden milde astma geconstateerd. Dit heeft geen impact op mn dagelijkse leven, behalve tijdens seks. Na een orgasme begin ik opeens benauwd te krijgen, mijn hart opeens sneller te kloppen en dit gaat door totdat ik naar bed ga.

Hebben mensen op dit forum soortgelijke ervaringen?

En is het aan te raden om mn longarts te bezoeken? Ik hoefde van de arts geen medicatie te gebruiken, maar ik vraag me nu af of dat wel moet om deze klachten te verminderen of te laten verdwijnen. Kan een longarts hierover advies geven? Ga sws niks gebruiken voordat ik met een longarts heb gesproken

Login of registreer om te reageren
21-08-2022 om 10:29 uur

Ik zou het met je behandelend arts bespreken de huisarts of longarts. Als je voor je longen onder behandeling bent bij de longarts dan zou ik daarheen gaan en anders je huisarts

Login of registreer om te reageren
21-08-2022 om 11:05 uur

Waarschijnlijk omdat je veel inspanning hebt gehad, althans dit kan ik mij zo voorstellen, ook sex is inspanning natuurlijk.
Vaak zeggen ze bij inspanning van te voren een pufje nemen.
Je hebt geen medicatie las ik, misschien voor nood toch een pufje vragen.
En evt overleggen met je arts maar het lijkt mij niet heel bijzonder, 't is en blijft hard werken 😁

Login of registreer om te reageren
21-08-2022 om 11:11 uur

even overleggen met je arts. Dat kan gewoon met je huisarts

Login of registreer om te reageren