Vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator veel te laag

20-08-2022 om 08:03 uur

Ik ben hier aangemeld omdat ik mij grote zorgen maak over de vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator bij COPD patiënten en andere patiënten die afhankelijk zijn van medische apparatuur waar ze ook stroomkosten voor vergoed krijgen.
Bij een zuurstofconsentrator COPD krijgt iedereen €0.06 per draai uur vergoed al jaren lang.
Het zal u niet ontgaan zijn dat de energie prijzen flink zijn gestegen.
Als voorbeeld neem ik mijn zuurstofconsentrator die 24 uur aan staat.
Deze verbruikt afhankelijk van de stand in liters (bij mij 1 1.5 en 2 bij inspanning) met de huidige energieprijzen gemiddeld €1700 op jaarbasis.
Iedereen die deze 24 uur gebruikt krijgt hiervan ongeveer €450 van vergoed door de zorgverzekering en dan is de rekensom snel gemaakt dat je €1350 zelf moeten bijbetalen per jaar als alle tegemoetkomingen straks wegvallen en zoals wij net boven het minima zitten met €100 bruto zodat we ook niet bij de gemeente voor een tegemoetkoming terecht kunnen komen.
Dit zal ongetwijfeld bij veel mensen zo zijn en dan maar niet te spreken over wat de energieprijzen in 2023 gaan doen.
De vergoeding is ooit lang geleden vastgesteld maar loopt niet mee met de verhoging en heb contact opgenomen met de zorgverzekering en die kunnen dit niet veranderen omdat dit vanuit Den Haag moet gebeuren.
Al om al kan het niet ondenkbaar zijn dat er mensen zijn die hun energierekening niet meer kunnen betalen en moeten we niet afwachten dat het gaat gebeuren er patiënten zijn die zonder zuurstof komen te zitten omdat het niet meer op te brengen is.
Laat de mensen met deze medische apparatuur niet stikken en teken a.u.b. deze onderstaan partitie en deel deze zoveel mogelijk op sociaal media.

Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Mvg Ilja Leermakers

Login of registreer om te reageren