Relvar ellipta 92/22 ipv Foster 2oo/6 aerosol

13-08-2022 om 08:16 uur

Hallo allemaal,

In verband met een schimmelinfectie die niet weg wilt gaan heb ik Relvar Ellipta 92/22 poederinhalator gekregen in plaats van de Foster 200/6 dosisarosol. Kent iemand deze oplossing? Ik voel me een stuk minder goed bij de Relvar en ik vraag me af of de dosis wel een beetje overeenkomt met de Foster. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groet,
Pim

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 08:58 uur

Nee ik ken deze oplossing niet maar ik zelf dacht dat juist poeder inhalatie meer kans gaf op schimmel infecties, daarom ben ik mede ooit op aerosol overgegaan, misschien is dit met deze minder het geval, het is het uitproberen waard.
Vaak heeft het 2 a 3 weken de tijd nodig, anders aan de bel trekken bij de arts.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 09:06 uur

Ik denk dat ik maandag even bel inderdaad want ik kom de trap niet meer op en ik krijg het poeder niet goed geïnhaleerd.
Dank je!

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 10:25 uur
Reactie op PimG

Ik denk dat ik maandag even bel inderdaad want ik kom de trap niet meer op en ik krijg het poeder niet goed geïnhaleerd.
Dank je!

Ik zou voor nu weer even overstapoen op je oude foster. En maandag overleggen

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 10:58 uur
Reactie op emsepems
Reactie op PimG
Ik denk dat ik maandag even bel inderdaad want ik kom de trap niet meer op en ik krijg het poeder niet goed geïnhaleerd.
Dank je!

Ik zou voor nu weer even overstapoen op je oude foster. En maandag overleggen

Dat lijkt me inderdaad het beste voor nu. Bedankt!

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 11:13 uur

Zeker doen wat emsepems ook zegt, vooral wanneer je het moeilijk geinhalleerd krijgt en de trap niet op kom, dat lijkt mij niet de bedoeling , maandag maar even bellen .
Sterkte 🍀

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 11:38 uur

Ik zelf zelf hoger inzetten, in mijn geval foster verdubbelen. Om een prednisolinkuur te voorkomen.

Ook ik heb veel schimmel/candida door pufjes gehad.
Ik heb inmiddels door dat ik schimmel krijg van suiker. Echt van alles geprobeerd ( bessensap, yoghurt na puf, zelf maandelijks antischimmelmiddel) is geen suiker nemen bij mij de oplossing.
Dus geen koek geen suiker in toetjes of cocomel geen snoep.

En als ik nu heb doordat ik ijs gesnoept heb, is t snel weer over

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 11:42 uur
Reactie op goudvisje

Zeker doen wat emsepems ook zegt, vooral wanneer je het moeilijk geinhalleerd krijgt en de trap niet op kom, dat lijkt mij niet de bedoeling , maandag maar even bellen .
Sterkte 🍀

Doe ik! Bedankt!

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 11:44 uur
Reactie op emsepems

Ik zelf zelf hoger inzetten, in mijn geval foster verdubbelen. Om een prednisolinkuur te voorkomen.

Ook ik heb veel schimmel/candida door pufjes gehad.
Ik heb inmiddels door dat ik schimmel krijg van suiker. Echt van alles geprobeerd ( bessensap, yoghurt na puf, zelf maandelijks antischimmelmiddel) is geen suiker nemen bij mij de oplossing.
Dus geen koek geen suiker in toetjes of cocomel geen snoep.

En als ik nu heb doordat ik ijs gesnoept heb, is t snel weer over

Dat is interessant, ik heb dat vaker gelezen. Schimmels en gisten leven van suikers he? Dan moet ik dat ook gaan proberen. Ging de infectie bij u ook niet weg met medicijnen van de huisarts? Zelfs flucanozol werkt niet bij mij.

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 12:22 uur
Reactie op PimG
Reactie op emsepems
Ik zelf zelf hoger inzetten, in mijn geval foster verdubbelen. Om een prednisolonkuur te voorkomen.

Ook ik heb veel schimmel/candida door pufjes gehad.
Ik heb inmiddels door dat ik schimmel krijg van suiker. Echt van alles geprobeerd ( bessensap, yoghurt na puf, zelf maandelijks antischimmelmiddel) is geen suiker nemen bij mij de oplossing.
Dus geen koek geen suiker in toetjes of cocomel geen snoep.

En als ik nu heb doordat ik ijs gesnoept heb, is t snel weer over

Dat is interessant, ik heb dat vaker gelezen. Schimmels en gisten leven van suikers he? Dan moet ik dat ook gaan proberen. Ging de infectie bij u ook niet weg met medicijnen van de huisarts? Zelfs flucanozol werkt niet bij mij.

Ik heb veel soorten schimmelmedicatie gehad. Ging altijd voor even weg. Soms maar n paar dgn.
Mijn huisarts wilde maandelijks een antischimmelkuur geven. Dit wilde ik niet.

Ik wilde afvallen en je snapt het nu al, afvallen is geen zoet en schimmel was weg.🤗

Deze week verdubbel ik de medicatie ivm het slechte weer en dan wel iets schimmel. Maar zit ook wel erg hoog met medicatie. Enne.. een ijsje is nu wel erg lekker 😉

Login of registreer om te reageren
13-08-2022 om 12:51 uur
Reactie op emsepems
Reactie op PimG
Reactie op emsepems
Ik zelf zelf hoger inzetten, in mijn geval foster verdubbelen. Om een prednisolonkuur te voorkomen.

Ook ik heb veel schimmel/candida door pufjes gehad.
Ik heb inmiddels door dat ik schimmel krijg van suiker. Echt van alles geprobeerd ( bessensap, yoghurt na puf, zelf maandelijks antischimmelmiddel) is geen suiker nemen bij mij de oplossing.
Dus geen koek geen suiker in toetjes of cocomel geen snoep.

En als ik nu heb doordat ik ijs gesnoept heb, is t snel weer over

Dat is interessant, ik heb dat vaker gelezen. Schimmels en gisten leven van suikers he? Dan moet ik dat ook gaan proberen. Ging de infectie bij u ook niet weg met medicijnen van de huisarts? Zelfs flucanozol werkt niet bij mij.

Ik heb veel soorten schimmelmedicatie gehad. Ging altijd voor even weg. Soms maar n paar dgn.
Mijn huisarts wilde maandelijks een antischimmelkuur geven. Dit wilde ik niet.

Ik wilde afvallen en je snapt het nu al, afvallen is geen zoet en schimmel was weg.🤗

Deze week verdubbel ik de medicatie ivm het slechte weer en dan wel iets schimmel. Maar zit ook wel erg hoog met medicatie. Enne.. een ijsje is nu wel erg lekker 😉

Ah vandaar. Bedankt!

Login of registreer om te reageren