COPD stadium 4 25 procent longinhoud

03-08-2022 om 18:09 uur

Hoi ik ben Monique 60 jaar en COPD stadium 4 met 25 procent longinhoud.
Heb het al jaren maar nu echt heel slecht. Mag voorlopig niet werken, heb oramorph gekregen 1x daags 2,5 ml
Krijg hier wel meer lucht van, maar voelt alsof ik stoned ben
Alarmbellen gingen rinkelen.
Krijg een CT scan, longfunctie test en fysiotherapie.
Arts gaat kijken of ik eventueel voor een operatie in aanmerking kom. Wie heeft hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
06-08-2022 om 13:00 uur

Welkom, ik gebruik ook oramorph, ik mag 4x per dag maar meestal lukt het met 2 a 3 x per dag en oxazepam bij paniek klachten evt.
Dat duffe trekt wel weg, is kwestie van wennen vaak.
Operatie ben ik niet mee bekend, heb copd 4 en sta op wachtlijst longtransplantatie, heb wel in 't verleden eenrichtingsventielen gehad maar dit werkte niet bij mij.
Hoop dat je in aanmerking komt voor een operatie wat voordeel oplevert.
Sterkte 🍀

Login of registreer om te reageren
09-08-2022 om 12:29 uur
Reactie op Monique60

Hoeveel ml mag je per keer innemen?

2,5 tot 3 ml, maximaal 4x per dag maar gebruik meestal 2 x per dag en soms een halve oxazepam erbij van 10 mg, dit wanneer ik er paniekerig door wordt.

Login of registreer om te reageren
09-08-2022 om 14:38 uur
Reactie op Monique60

Hoeveel ml mag je per keer innemen?

Ik schrik van jouw vraag, want wat een ander gebruikt is wel fijn om te weten natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook kunt gebruiken.

Jouw arts zal jouw situatie moeten bekijken. Ik denk ook dat je dat doet hoor!

Je kunt geen enkele situatie met elkaar vergelijken. Het is voor jou wel fijn dat je weet dat er misschien nog meer voorgeschreven kan worden. Maar het is wel een opiaat.

Waar ik persoonlijk ook heel veel bijwerkingen van ervaar. Helaas niet stoned🙈. Maar wel vocht vast houden, waardoor ik hele nare strakke benen krijg en hoge bloeddruk. Waarvoor ik dan weer extra pillen nodig heb. Ik gebruik overigens geen drankje maar andere vormen.

Heel veel sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
09-08-2022 om 14:54 uur

Uiteraard is dit mijn dosering van mijn longarts , wat nooit zomaar door een ander kan worden gebruikt.
Neem aan dat jou arts @Monique60 jou heeft verteld wat voor jou de dosering is, wat je ook schreef 1x per dag.
Mijn dosering is voor mijn situatie....geen enkele copd 4 of longpatiënt heeft dezelfde klachten en kan hetzelfde.
Dit geldt natuurlijk voor alle medicatie wat hier wordt beschreven op het forum..nooit zomaar zelf aanmodderen maar altijd in overleg met je arts.
Ik zelf heb behalve wat moeheid geen bijwerkingen gelukkig, plus moeheid weet je soms ook niet waarvan...de copd of de morfine..
Maar het is geen suikerdrankje maar een serieus goedje, al ben ik heel blij dat het bestaat .
Hoge bloeddruk heb ik wel maar had ik al voor de oramorph.
Sterkte

Login of registreer om te reageren