Waarom longpunctie na petscan

01-08-2022 om 17:09 uur

Heb vorige vrijdag petscan gehad en krijg nu bericht dat ik 12/8 moet gaan voor longpunctie ik ben verschrikkelijk ongerust

Login of registreer om te reageren
01-08-2022 om 17:43 uur

Wat vervelend, dat je na je petscan nog een lonpunctie moet ondergaan.
Ik ben geen arts, dus ik heb geen idee waarom je daarvoor opgeroepen wordt.

12/8 is al snel gelukkig, maar wachten duurt altijd lang. Als je je ongerustheid echt niet onder controle kunt houden, kun je eventueel de longpoli bellen om je zorgen te uiten. Zij kennen jou en jouw dossier, en kunnen je misschien gerust stellen.

Wat je ongerustheid betreft geef ik je wat nuchterheid mee. Als je er niks mee kunt gewoon snel weer vergeten.
Pas huilen als het zover is.
Men lijdt het meest van het lijden dat men vreest.
Voor de rest veel afleiding zoeken. En als het kan mensen opzoeken waarmee je makkelijk kunt lachen.

Sterkte met alles en succes met wachten!

Login of registreer om te reageren
02-08-2022 om 07:51 uur

Sterkte en succes met wachten. Idd wat Suus01 al zei, afleiding zoeken.

Login of registreer om te reageren
02-08-2022 om 08:17 uur

@Kcinna56 , ik zelf zou even bellen met de longarts of assistente,misschien kan zij meer vertellen, soms weet je huisarts ook al meer, 10 dagen wachten met stress is alsnog lang! Plus stress is niet bevorderlijk om rustig het onderzoek te ondergaan.
Snap goed dat je schrikt hiervan, ook al is dit misschien niet nodig, ik zou ook schrikken.
Ik vind het ook vreemd dat ze niets geen uitleg geven voor zo'n longpunctie, dit is niet normaal en kun je gewoon alsnog vragen hoor.
Sterkte en gewoon bellen, je hebt recht op een uitleg!
Knuffel 🥰

Login of registreer om te reageren
02-08-2022 om 09:29 uur

Ja een telefoontje met de polikliniek en zeggen dat je de longarts wilt spreken voor uitleg!
Je hebt recht om te weten waarom punctie. Na de petscan. Waarom is de petscan gemaakt?

Kom op voor jezelf, lastig maar het gaat om jou!!! Je kunt het. Schrijf al je vragen op een briefje en pak de telefoon 📞
Als je weet waarom een longpunctie, dan is het wachten niet korter, maar je weet wel hoe of wat.

Sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
02-08-2022 om 10:35 uur

helemaal eens met jippie en goudvisje, pak de telefoon om erachter te komen waarom er verder onderzoek nodig id.
sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren