vliegen met copd 3

22-07-2022 om 05:04 uur

hallo allemaal, ik heb een vraag ik ga vliegen naar canada maar het copd3 met astma ik heb met de longarts overlegd en hij zei dat het goed kon.
de vliegreis duurt ongeveer 7 uur heeft iemand ervaring met lang vliegen of tips? mijn inhoud is 23 procent gebruik nog geen zuurstof wel de pufjes natuurlijk!

Login of registreer om te reageren
21-08-2022 om 09:13 uur

Wat ik erg fijn vind is een plekje voorin t vliegtuig. Dat geeft me t gevoel dat er ‘genoeg lucht’ is om in te ademen. Vooral niet tussen de mensen in. Dus ik betaal graag wat extra voor een plekje op de eerste rij. Ik ‘speel’ ook altijd wat met de ventilatieknop/ring boven mijn hoofd. En ik maak gebruik van medische assistentie bij t in- en uitstappen , zowel heen als terugweg. Ik beperk aan boord t drinken omdat ik t lastig vind om naar t toilet te moeten lopen nadat ik zolang stilgezeten heb. Tijdens t opstaan merk ik dat mijn saturatie dan toch flink gedaald is. Succes 🍀

Login of registreer om te reageren
21-08-2022 om 11:08 uur

Overleggen met je longarts, misschien heb je bij vliegen wel O2 nodig, zijn testen voor beschikbaar.
Ik heb 't bij mijn laatste vliegreis, erg benauwd gehad, door de schrik raakte ik wat paniekerig, kun je beter voor wezen, ook ik had toen nog geen O2.
Succes 🍀

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 12:47 uur
Reactie op avo1800

hallo allemaal, ik heb een vraag ik ga vliegen naar canada maar het copd3 met astma ik heb met de longarts overlegd en hij zei dat het goed kon.
de vliegreis duurt ongeveer 7 uur heeft iemand ervaring met lang vliegen of tips? mijn inhoud is 23 procent gebruik nog geen zuurstof wel de pufjes natuurlijk!

En al besloten om te vliegen ? We lezen ook graag of het gelukt is of wat je van plan bent nu?
Het zal vast nog kunnen wat je longarts ook zei maar het gaat ook om je gevoel, dit zul je zelf moeten beslissen, al zijn er testen om te kunnen zien of je zuurstof nodig hebt bij vliegen.
Succes

Login of registreer om te reageren