Benauwd

14-07-2022 om 13:31 uur

Goedendag,

Ben een man van 43 met 30 kilo overgewicht voornamelijk op de buik. Ik heb astma welke volgens huisarts goed onder controle is. Gebruik ventolin zonodig en 2 x per dag foster nexthaler.
Nu heb ik al een lange tijd last van mijn bovenbuik (gedeelte boven mijn navel tot aan onderkant borstbeen). Gevoelig als je erop drukt. Met flinke regelmaat heb ik daar ook nog een benauwd gevoel bij, voornamelijk bij inademen. Kan dit iets zijn vanwege mijn overgewicht en/of navelbreukje? Of toch mijn astma?
Heb het idee dat ik de enige ben die er last van heeft.
Cardioloog geweest, niks qua hart. Eet verder gezond, rook niet. Geen maagzuur. Hoest niet en geen slijm. Normale snelheid qua ademhalen, normale saturatie en hartslag.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
25-07-2022 om 14:49 uur

Ik heb niet het idee dat dit met astma te maken heeft, zeker niet als het drukken pijn doet op de buik. Ik zou de huisarts vragen er naar te kijken en mee te denken hoe dit te analyseren. Mijn eigen idee zou zijn een thoraxfoto om een middenrif breuk uit te sluiten en een echo van de buik om te kijken naar een breuk in het gebied van de navel. En 30 kilogram op deze jonge leeftijd, is zeker niet wenselijk. Wellicht dat met gewichtsreductie al een hoop is opgelost.

Succes en groet, Peter van Tilburg.

Login of registreer om te reageren