vochthuishouding en Alvesco puffer

08-07-2022 om 10:11 uur

Sinds drie jaar gebruik ik Alvesco, 2 puffen per dag. Helpt erg goed! Bij goed weer heb ik minder last en mocht ik van de longarts destijds tijdelijk stoppen. Nog niet eerder gedaan (gedurfd) vanwege de corona pandemie. Enkele weken geleden ben ik begonnen af te bouwen (omdat ik een opgeblazen gezicht begon te krijgen) door elke dag 1 puf te nemen. Na 4 weken ben ik van een hoop vochtproblemen (voeten, enkels en pijnlijke voet) verlost. Ik had ook een te hoge bloeddruk. Waardoor ik geen kruimel zout meer dorst te gebruiken.

Mijn vraag is of er een vervanger voor de Alvesco puffer bestaat, die niet zulke nare bijverschijnselen geeft. Of andere waar ik niet zo'n last van heb.

Bij voorbaat dank.

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 10:50 uur

er is heel veel medicatie voor longpatienten. Met ieder zijn eigen bijwerking wat ook weer erg persoonlijk is. Overleg maar met je arts

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 11:41 uur

Ga ik doen. Het is nu alleen een beetje bezwaarlijk om naar de huisarts te gaan omdat ze zo belast zijn.

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 12:06 uur
Reactie op lavastr00m

Ga ik doen. Het is nu alleen een beetje bezwaarlijk om naar de huisarts te gaan omdat ze zo belast zijn.

je kan immers bellen, assistent het probleem voorleggen en zij gaat het overleggen met de arts. Scheelt jij en de arts tijd.

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 12:46 uur

Niet bezwaard voelen om de huisarts te contacteren, ze zijn altijd druk en jij hebt ook recht op zorg en dit is een belangrijke ontdekking en vraag die je hebt.
Mijn huisarts heeft een telefonisch spreekuur voor korte vragen en een e-mailadres mocht je niet langs kunnen komen. Maar ik kan ook altijd de assistente bellen en die kan dan zeggen of de huisarts even belt erover of dat ik toch moet komen, zij kunnen dat goed inschatten:)

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 16:49 uur

Ik sluit me aan bij vorige reacties.
Als aanvulling: je belast de huisarts zwaarder als je astma instabiel wordt en/of last krijgt van een heftige bijwerking die niet zomaar met een simpele aanpassing over gaat, dan wanneer je hem raadpleegt in een vroeg stadium waarin er nog veel mogelijk is.

Succes!

Login of registreer om te reageren
11-07-2022 om 07:33 uur

Beste lavastroom,

Wij sluiten ons aan bij alle eerdere opmerkingen. Er zijn verschillende ontstekingsremmers. Elk medicijn kan bijwerkingen hebben en dat is per persoon weer verschillend. Dus ook een ander medicijn kan bijwerkingen geven. Dat is toch een kwestie van ondervinden.
Je kunt samen met de huisarts/praktijkondersteuner jouw bevindingen met Alvesco bespreken en kijken wat voor jou een goed alternatief kan zijn.
Voel je niet bezwaard om contact op te nemen met de huisarts. Succes!

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren