Inuvair/Foster bloeddruk

26-06-2022 om 11:24 uur

Ik heb dit al eens gevraagd in een topic maar zou t ook eens aan een longarts hier willen vragen. Mijn arts zegt dat het niet kan. Maar ik kamp sinds 5 maanden met een hoge bloeddruk die ik nooit eerder gehad heb zonder medicatie was het in februari opeens 20/12.... Met bispressil werd het tot nu onder redelijke controle gehouden. Toen had ik een kuur medrol, 1maand qvar achter de rug en was 3maand bezig met foster.nu 5 maand later ben ik nog bezig met Foster en zag je van februari tot nu ook een stijging in bloeddruk van 12/8 naar een 14/95 gemiddeld de reden is nog steeds niet achterhaald. Kan het door de Foster komen? Is dit te testen ? Graag advies van een longarts.

Bedankt.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
27-06-2022 om 10:32 uur

dag beste
verhoogde bloeddruk is een erg zeldzame bijwerking van foster maar niet onmogelijk dus. ik denk dan dat vooral de formoterol hier een rol zal hebben, eerder dan de beclometason. dit valt alleen proefondervindelijk na te gaan door een week alleen het inhalatiesteroid te gebruiken en niet de formoterol, en dan weer beide middelen en in die weken tweemaal per dag de bloeddruk meten. dan kun je zien of het effect heeft op de bloeddruk

Login of registreer om te reageren