Milde Astma, Allergie, fibromyalgie, Artrose

27-05-2022 om 20:56 uur

Geachte longarts, Ik heb Milde astma en ben allergisch van stof pollen, ben ook nog eens lactose intollerant en van alle NSAID krijg ik het heel benauwd van. Daar naast heb ik fibromyalgie en Artrose in me voeten en schouders, en heb ook last van BES (=Boezem, extra systole) nu is mijn vraag, omdat ik heel veel pijn ervaar voor namelijk in mijn voeten, en ook alleen maar paracetamol kan verdragen, of het verandwoord is om het met homeopatische middelen te proberen?

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 05:25 uur

Zoek een homeopaat die ook regulier arts is, die hebben verstand van ook gewone aandoeningen en degene waar ik bij liep keek echt na of iets samen kon en anders kan je altijd nog de apotheker vragen of dat samen kan met je medicatie.

Kan je naast pcm ook niet tegen de hogere stappen pijnstillers zoals codeine icm pcm, tramadol etc voor als het echt niet houdbaar is? Ik kan zelf niet tegen nsaid’s, pcm doet bij mij helaas niks dus ik stap op advies van de orthopeed en huisarts en longarts de andere stappen over en zit meteen aan tramadol of heftigere medicatie bij heftige pijn. Niet dat ik je dit meteen wil aanpraten, zitten ook risico’s bij. Niet iedereen kan er tegen, zijn opiaten dus mogelijk verslavend (zelf gelukkig geen last van, maar het is veel in het nieuws geweest erdoor) en ik raad goede begeleiding aan erbij

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 07:49 uur

Ja klopt,ik zit ook met mijn pcm om zijn eind. En met tramadol wordt ik er meestal misselijk en heel moe en sloom van. Vandaar juist ook mijn vraag, omdat ik het nu echt niet meer weet. En morfine wil ik liever niet, want dan kan ik helemaal niks meer.
Met codeine krijg ik mijn ademhaling niet meer onder controle, dus nee helaas kan ik daar ook niet tegen. Dus heb ik qua medicatie weinig keus, en moet ik juist gaan zoeken naar wat wel kan.
En dan nog eens weten of het effect heeft ook.

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 13:11 uur

Ik word van Tramadol ook heel duf maar Zaldiar (combi Tramadol/paracetamol gaat bij mij heel goed. En kan je tegen alle NSAID's niet of zouden cox2 remmers nog een optie zijn?

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 17:30 uur

Dank jullie wel voor de goede tips, Nckiie en Daantje.
Zaldiar zou misschien een optie kunnen zijn idd. Die zal ik eens even onthouden.
En met betreft cox2 remmer, dat zegt mij niet heel veel, welke is dat, of hoe heet het vol uit?

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 17:55 uur

Etoricoxib en celecoxib zijn voorbeelden daarvan

Login of registreer om te reageren
29-05-2022 om 17:05 uur

Okey, die ken ik niet. zal eens uit gaan zoeken wat voor meds het zijn. igg dank je wel voor het mee denken!

Login of registreer om te reageren
29-05-2022 om 17:48 uur

Heb even gekeken, en gegoogeld wat voor soort medicatie het is, en ook die zijn soort NSAID, dus weet niet of ik die wel mag. Daar bij heb ik hart medicatie ook, tegen ritme stoornissen.

Login of registreer om te reageren
29-05-2022 om 20:38 uur

Deze nsaid’s werken heel anders dan de gewone daarom kunnen deze vaker wel gebruikt worden maar overleg uiteraard wel met je arts!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
30-05-2022 om 08:42 uur

Er zijn maar 3 soorten pijnstillers. Paracetamol, NSAID's en verschillende morfine soorten, waarvan tramal daar 1 van is. IK kan me voorstellen dat je zoekt naar een alternatief als je met paracetamol niet uitkomt, niet tegen NSAID en morfine kan. Homeopathie kan een optie zijn. Je kan je huisarts vragen voor een verwijzing. Vaak is er een collega huisarts met aandachtsgebied homeopathie of kent de huisarts een homeopatische arts die te vertrouwen is. Verder is het belangrijk om vooraf te informeren of de behandeling vergoed wordt door de zorgverzekering.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren
30-05-2022 om 18:33 uur

Top. Dank u wel Dr Van Wolferen. En gelukkig heb al gezien dat mijn verzekering dat wel beetje dekt, heb 3 sterren aanvullende verzekering, denk dat dat wel goed komt.
En verders ben ik ook heel voor zichtig wegens mijn ritmestoornis, dus van daar mijn vraag hier maar.
Maar igg ben ik er mee geholpen. Dank hier voor!

Login of registreer om te reageren