Astma en parfum

20-05-2022 om 12:07 uur

ik heb matig astma ik heb histamine. wie heeft er ook last van geparfumeerde haarproducten en haarverf? ik kan dit niet gebruiken. ik gebruik alleen parfumvrije shampoo . als ik dingen met parfum gebruik slaat op mijn longen en krijg meteen last van mijn astma. Daarbij moet ik alles parfumvrij gebruiken kan ook geen essentiële oliën gebruiken reageer ik ook op

Login of registreer om te reageren
20-05-2022 om 12:17 uur

Reageren op luchtjes en geurtjes en allerlei andere dingen is een van de kenmerken van astma
Alleen niet iedereen heeft van t zelfde last, dat is heel persoonlijk. Je komt er vanzelf achter wat wel en niet gaat :)

Login of registreer om te reageren
20-05-2022 om 14:34 uur

Wat Edelweiss zegt, daar sluit ik me bij aan.
Geurtjes zijn inderdaad heel persoonlijk. Zelfs parfumvrij kan voor de ene persoon inderdaad geurvrij zijn, en de andere persoon kan er alsnog klachten door krijgen.
Daarbij kunnen de geurtjes waar je last van hebt ook nog wisselen in de loop van je leven.

Voordat je iets koopt in de winkel, kun je de flessen en tubes open draaien en even ruiken. Tussen twee geurtjes door aan je hand ruiken neutraliseert.

Succes met het vinden van voor jou geschikte geuren!

Login of registreer om te reageren
25-05-2022 om 20:02 uur

Ik heb van mijn werk -heel lief- en douglas bon gekregen. ik geef hem door aan een zus, heb zelf net als jij last van de parfumgeurtjes.

Login of registreer om te reageren
26-05-2022 om 07:07 uur

O, ja, zo herkenbaar, een dergelijke bon. Of een fles douchegel of zo. Je hebt wel gelijk een cadeau voor iemand andere.
Maar ja, zelfs in een revalidatiekliniek zijn er longpatiënten die gewoon een geurtje opdoen. Simpelweg omdat ze er zelf geen last van hebben en een ander er dus ook geen last van kan hebben, in hun ogen.

Login of registreer om te reageren
26-05-2022 om 09:10 uur
Reactie op Daantje

Dat is echt een suf cadeau 🙈

tja, als je 750 werknemers hebt, vooral dames, is t voor bijna iedereen een geweldig mooi kado. En daarom waardeer ik het kado ook echt.
Heb lieve zussen die t een geweldig kado vinden ;-)
(ook mijn kerstpakket gaat vaak naar de voedselbank, ik heb er ivm coeliakie zo weinig aan.... maar waardeer het gebaar zeker )

Reactie op Suus01
O, ja, zo herkenbaar, een dergelijke bon. Of een fles douchegel of zo. Je hebt wel gelijk een cadeau voor iemand andere.
Maar ja, zelfs in een revalidatiekliniek zijn er longpatiënten die gewoon een geurtje opdoen. Simpelweg omdat ze er zelf geen last van hebben en een ander er dus ook geen last van kan hebben, in hun ogen.

ja, ik herken het idd ook van de reva dat er mensen zijn die lekkere geurtjes opdoen. Dat vind ik nu zo gek. en ik vind ook dat het in de intake benoemd moet worden dat dat niet mag, niet kan.

Login of registreer om te reageren
27-05-2022 om 06:55 uur

Inderdaad @emsepems: Wie het kleine niet eert ... Het feit dat er aan je gedacht wordt.
Maar ik denk dat Daantje dat vast ook heeft.

Volgens mij lezen en luisteren veel mensen vaak slecht, als het om geurtjes gaat. Want het staat gewoon in de reva-brieven en het wordt gewoon verteld tijdens intakes. Is mijn ervaring althans. Ik vind het ook gek.

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 12:23 uur

Een cadeautje is toch altijd goed bedoelt, ze k kunnen moeilijk met iedereen en alles rekening houden, zoveel mensen, zoveel ziektes/allergieen of intoleranties...
Je zus is er blij mee, hoe mooi is dat, ik geef zovaak cadeautjes door, krijg ook wel eens bloemen waar ik niet tegen kan of bepaalde chocola, altijd blij mee en de ander die 't 2e hands krijgt ook, dus dubbelblij :)

Parfum op longafdeling of reva nooit gesnapt maar ook hier in 't zkhs op longafdeling, vaak geurtjes maar ook patiënten die volop deo spuiten... Bah...
Toch zodra ik 't vriendelijk vraag houden ze meestal wel rekening ermee. Met stroop bereiken we zoveel meer.
Plus een vriendelijke benadering is altijd beter 🍀

Login of registreer om te reageren
06-06-2022 om 13:11 uur

Heel herkenbaar, bij mij ook. Ook ik geef altijd dingen waar ik niet tegen kan weg.
Soms denk ik wel, van he bah krijg ik weer iets waar ik niks mee kan, maar als ik dan iemand anders er blij mee maak word ik daar ook wel beetje vrolijk van, maar snap hoe je er over denkt en voelt.
Zelf koop ik altijd ph neutrale shampoo en douchfrish zelfde ook met deo. Misschien heb je daar ook iets aan?

Login of registreer om te reageren
19-06-2022 om 14:56 uur

Ik heb het bespreekbaar gemaakt op mijn werk, iedereen doet er aan mee. Zelfs nieuwe collega's word het verteld.
Communicatie is zo belangrijk, ook in je werkomgeving.

Login of registreer om te reageren