Wereld Astmadag

03-05-2022 om 08:50 uur

Waarschijnlijk weet niet iedereen hiervan, maar vandaag is het Wereld Astmadag! Elk jaar de eerste dinsdag van mei is het zover, een dag om extra aandacht te krijgen voor deze aandoening.
En hierbij mijn bijdrage voor aandacht voor deze dag.

Zelf deel ik elk jaar op wereld astmadag iets met mijn omgeving op Facebook, om mensen te helpen wat astma nou is en betekent voor onder andere mij in mijn dagelijks leven.

Doe ermee wat je wil, maar hierbij zijn jullie op de hoogte van het bestaan van deze dag!

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 13:03 uur

Ik wil ook niet elke dag 'zielig' doen op mijn sociale media maar één dag in het jaar vraag ik er aandacht voor wat ernstig astma nou echt betekent

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 13:19 uur

Ik heb er nog nooit van gehoord. Dank voor het delen, ik ga er nog even over denken of ik wat erover op mijn social media ga zetten.

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 13:46 uur

Ook ik had nog nooit van wereldastma dag gehoord.
en ja, ik deel wel eens wat over astma op sociale media wanneer ik dat fijn vind of belangrijk vind. Niet op 1 speciale dag. Het is naast vogels kijken, t veld in, reizen, mijn werk ook een deel van mij.
alleen: op dit forum 'klaag' ik wel eens, op sociale media probeer ik t altijd naar t positieve te draaien. Daar heeft de grote wereld meer aan. Wat gelukkig ook vaak kan :-)

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 18:41 uur

Uiteraard deelt men wel of niet wat hij of zij wil delen, deze dag kies ik zelf uit om juist te delen over mijn astma en bewust ook. Ik deel wel eens vaker wat, maar het liefst deel ik alleen de leuke dingen op mijn social media😅

Ik heb inderdaad gemerkt dat veel mensen niet van het bestaan van deze dag afweten en dit is nu het derde jaar dat ik me er bewust van ben en dacht laat ik dat ook hier delen.

Ik wil niemand dwingen om wat te delen speciaal vandaag. Überhaupt is het echt je eigen keuze en hier op het forum “klaag” ik ook meer, maar ook omdat je kan sparren en mensen het snappen, we zijn tenslotte lotgenoten.
Maar omdat ik dus van veel mensen hoor oh jeetje ik heb astma en wist niet van het bestaan van deze dag dacht ik laat ik het hier maar delen😊

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 18:55 uur

Weer wat nieuws geleerd. Ik kende deze dag tot voor kort ook niet.
Het viel me nu ook op in de nieuwsbrief van het Longfonds.

Login of registreer om te reageren
03-05-2022 om 18:57 uur

We hoeven ons tenslotte niet te verstoppen met onze longziekte!
Hoe je erover communiceert is een keuze maar tis iets wat bij ons leven hoort, meer of minder.
Maar bepaalt niet wie we zijn, we hébben een ziekte…! Vind ik een heel wezenlijk onderscheid!

Login of registreer om te reageren
05-05-2022 om 08:03 uur

Ik heb de Wereld Astma Dag gedeeld op mijn blog (met een heel ander hoofdonderwerp) en op mijn social media.

Login of registreer om te reageren