nieuw en een vraagje

23-04-2022 om 16:45 uur

Ik ben nieuw hier, ik ben Hannie, 63 jaar en ik krijg steeds meer last van huismijtallergie. Ik zoek dus naar informatie hierover maar ben hier nog niet zo thuis. Ik wilde de vraag stellen of jullie me kunnen adviseren welke stofzuiger ik kan aanschaffen die goed past bij deze allergie, want ik zie door de bomen het bos niet meer online. Maar waar plaats ik zo'n vraag? Kan iemand me op weg helpen?

Login of registreer om te reageren
23-04-2022 om 18:33 uur

Hij staat hier op zich prima, maar bij astma allergie/eczeem zou hij goed kunnen passen en wellicht nog wat andere topics.

Wij hebben een waterstofzuiger, die heeft dus geen stofzak en alles verdwijnt in het water waardoor er ook geen geurtjes komen met het stofzuigen, maar ik weet niet of een speciale filter erop ook nog handig is vanwege je allergie.

Zijn hier genoeg die ervaring hebben met huisstofmijtallergie en je vast een goed advies kunnen geven. Je kan ook de longfonds advieslijn bellen die weten het misschien ook, wellicht ook de longverpleegkundige (sommige hebben heeeeel veel goede tips, soms weten ze dit soort dingen niet).
Kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet inderdaad.

Login of registreer om te reageren
23-04-2022 om 18:38 uur

Welkom op het forum.

Je vraag staat goed. Misschien kun je je onderwerp nog aanpassen met het woord stofzuiger erbij, maar dat hoeft niet per se.

Je probleem met online kopen snap ik. Toen ik mijn stofzuiger kocht, bestonden er nog geen internetwinkels. Een paar fysieke winkels met hun assortiment. Dat scheelde enorm veel bomen en bos ;-)

Zelf heb ik een wat duurder kwaliteitsmerk, geschikt voor huisdieren. Die heb ik niet. Maar hij is daardoor ook geschikt bij huisstofmijtallergie, omdat hij extra krachtig het stof opzuigt.

Succes met kiezen en stofzuigen!

Login of registreer om te reageren
24-04-2022 om 09:07 uur

Ohja die van ons is ook geschikt voor huisdieren en krachtig genoeg, we hebben namelijk een hond die het hele jaar door verhaard met een dubbele vacht😅

Login of registreer om te reageren
24-04-2022 om 10:16 uur

Je hebt iig een stofzuiger met hepa filter nodig. Dat betekent dat de opgezogen deeltjes niet weer uitgeblazen worden. Verder is het heel persoonlijk wat je wil. Je hebt nu veel van die steel stofzuigers maar persoonlijk lijkt dat me niets. Ik heb een Miele die destijds behoorlijk duur was maar die heb ik ook al 13 jaar en gebruikt mijn hulp nu. Verder heb ik een robot stofzuiger.

Login of registreer om te reageren
24-04-2022 om 10:50 uur

Mijn longarts verbiedt mij om zelf te stofzuigen. Ik heb nu ook een robotstofzuiger met hepa-filter. Persoonlijk vind ik dit perfect.

Login of registreer om te reageren