Sporten onder begeleiding

22-04-2022 om 21:09 uur

Ik heb nijn hele leven al last van astma en hooikoorts. De laatste anderhalf jaar is dit echt fors verergerd en heb ik al meerdere prednison kuren gehad. Ik sportte altijd drie keer in de week en liep hard. Het lukt me helaas al een tijd niet. Ik heb bij de longarts en Longverpleegkundige gevraagd hoe het zit met begeleiding en verzekeringen maar hier werd aangegeven dat dit voor eigen rekening is. Heeft iemand tips hoe ik weer het eea kan oppakken zonder dat het mezelf heel veel geld gaat kosten? Thanx vast voor de tips!!

Login of registreer om te reageren
22-04-2022 om 21:42 uur

Misschien een paar keer de fysio vragen om advies vanuit een eventuele aanvullende verzekering en in de tussentijd zelf sporten of bij een goedkope sportschool? Ik weet dat mijn fysio ook patiƫnten heeft waarvoor ze een schema maakt die af en toe komen en tussendoor zelf bij basic fit sporten.

Login of registreer om te reageren
23-04-2022 om 04:49 uur

Vervelend dat je zoveel meer last hebt van je astma. Maar goed dat je het sporten weer wil oppakken. Veel bewegen is heel goed voor longpatienten.

Het klopt dat je met astma geen vergoeding krijgt voor fysio.
Dus wat Daantje zegt.
Je kunt ook wandelen, fietsen, zwemmen, Nederland in beweging, een (low budget) sportschool, thuis oefeningen doen, yoga online, aangepast aporten.
Voor wandelen en fietsen kun je schema's van internet plukken. Dan raad ik een beginnersschema aan.
Verder geen doelen stellen, want dan kan het tegenvallen als het weer slechter gaat.

Succes en veel plezier!

Login of registreer om te reageren
23-04-2022 om 17:01 uur

Ik ben zelf ooit begonnen met wandelen om mijn conditie op te bouwen. Kleine stukjes van ongeveer 20 minuten. En langzaam opbouwen.

Nu ga ik naar de sportschool voor krachttraining en indoor roeien.

Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn en wat je leuk vind maar je zou ook eens kunnen kijken op de website van uniek sporten om te kijken of er sportverenigingen bij jou in de buurt zit die rekening houdt met mensen die een chronische ziekte hebben. En dat je daar misschien kunt sporten.

Login of registreer om te reageren