luie stoel van stof?

04-04-2022 om 13:02 uur

Hallo allergielijn,
over een paar maanden ga ik verhuizen en zoek een lekkere luie stoel voor bij het keukenraam, zo kan ik de diepe tuin inkijken.

Nu heb ik een geschikte stoel gezien, deze is van stof. Ik heb zelf astma met vele allergieën oa huismijt..
k Heb de allergie winkel gebeld voor anti huismijtmiddel, deze gaven aan dat in een stoel weinig huismijt zit omdat dit beestje leeft in vochtige ruimte en van huidschilvers. beide is bijna niet aanwezig in een stoel (bed wel!).
dit klinkt logisch. Wat is jullie mening?
ik hoor het graag.

Ps, de rest van al mijn meubels zijn van leer/hout, geen huisdieren, huis is praktisch ingericht dus makkelijk schoon te maken, vloerverwarming, huis is energieneutraal.

https://i.postimg.cc/p97xVKFY/eleonora-marcus-boucle-fauteuil-met-voetenbank-groen-01.jpg

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 13:43 uur

Hee, zo soort stoel heb ik ook, maar dan zonder voetenbankje. Mijn stoel is van een gladde stof, lijkt op nappa of nep-suede. Weet het niet precies. Makkelijk schoon te maken. Zit heerlijk! Succes.

Nog ff opgezocht, de mijne is een cowboystof een microvezel.

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 14:15 uur

Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik heb een stoffen bank en stoelen met stoffen kussens en ik heb er geen last van maar iemand anders misschien wel.

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 14:38 uur

Mooie stoel!

Tja. Als je maximaal preventief inzet op het voorkomen van klachten, dan kies je voor een gladde stoel.
In een stoel of bank komen altijd huidschilfers terecht. In een stoel misschien minder dan in een bank, dat zou kunnen. Het valt of staat toch met jouw eigen ervaring met stoffen stoelen en banken.
Ook in stof is er veel keus. Er zijn ook stoffen die relatief glad zijn.
Je kunt nog overwegen om er een doek overheen te leggen. Die kun je af en toe op 60 graden wassen, en begin je weer met een schone lei, zonder huisstofmijt.

Succes met kiezen!

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 14:51 uur

Bedankt alvast voor jullie reacties. Maar.. ik weet nu nog niet of t klopt dat een stoel zo goed als geen huismijt bevat, omdat er geen vocht en huidschilfer zitten.
Hoop op n wetenschappelijk antwoord van t longfonds 🙂

Anna, ha we gaan tegen over elkaar zitten. Mag jij ook met je voeten op t bankje. Gezellig!🪑

Suus, ik ben handig, kan wel een hoes of id maken. Maar eerst weten hoe t zit met de huismijt. En of de allergiewinkel een punt heeft 😏

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 15:03 uur

Ik heb een bank van "easy suede" of in andere woorden: van stof. Wij dachten nog omdat het leek op suede dat we (allebei allergisch voor huisstofmijt) er niet zo'n last van zouden krijgen, maar helaas, zeker als er iets langer dan normaal tussen zit met stofzuigen, worden we hartstikke allergisch. Daarnaast is een gladde bank/stoel ook veel makkelijker schoonmaken, omdat je die gewoon kunt afnemen. Elke keer de bank of stoel moeten stofzuigen is veel zwaarder dan gewoon afnemen met een doekje. Ik zou het dus niet aanraden.

De stoel ziet er wel leuk uit trouwens! 😊

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 15:19 uur

Een winkel heeft als hoofddoel verkopen. Dus als zij producten verkopen als bijvoorbeeld een middel om meubels mee te behandelen, tegen huisstofmijt, dan weet je voldoende.

Vanaf de kinderarts hoor ik al van gladde meubels. Heb nog al wat artsen gezien in de tussentijd. En allemaal adviseren ze hetzelfde.
De fout die Crissie maakt, die wil je niet ook maken. Vraag zo nodig de stoel op zicht, mét de stof die je erop wil hebben.

Het is ook gewoon vervelend dat je ook bij wat je koopt rekening moet houden met je ziekte.
Dus eigenlijk zeg ik: doe het niet. Liever vooraf teleurstelling dat het niet kan, dan achteraf een miskoop.

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 15:37 uur

Hi dames christie en suus, glad is ook wat ik altijd dacht, wat mij altijd verteld is.... ben benieuwd naar t antwoord

Enne, hij wilde me juist niet t anti huismijtmiddel verkopen, was niet nodig...

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 17:45 uur
Reactie op emsepems

Bedankt alvast voor jullie reacties. Maar.. ik weet nu nog niet of t klopt dat een stoel zo goed als geen huismijt bevat, omdat er geen vocht en huidschilfer zitten.
Hoop op n wetenschappelijk antwoord van t longfonds 🙂

Als het in een bank gaat zitten dan ook in een stoel mijns inziens. Alleen ervan uitgaande dat je minder op de stoel zit dan een bank dat het scheelt. Maar als jij in de zomer lekker in die stoel hangt en in slaap valt en het is 30 graden, dan zweet je ook snel en met een eetkamerstoel is het anders lijkt me. Of de stof moet anti zijn dat die dat niet opneemt, maar ik vond het toen eigenlijk al een raar antwoord en hoe meer ik erover nadenk hoe gekker ik het vind die uitspraak.
Hoe meer je gebruik maakt van de stoel hoe meer vocht en huidschilfer erin zullen zitten🤷🏻‍♀️ Dus als die stoel heel lekker zit…

Ik weet niet hoe heftig je reageert erop, maar zou je gevoel volgen en denk wetenschappelijk dat het ongeveer hetzelfde is als een bank. Als het nou on een eetkamerstoel ging zou ik er makkelijker in zijn, daar zit je visite op als het druk is en met eten en dat is het. Maar dit is gewoon een lekkere stoel om lekker in te zitten

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 18:06 uur

Als je het toch graag wil zou ik kijken of de stof verwijderbaar of vervangbaar is of te wassen. Bij mij is dat wel zo namelijk.

Login of registreer om te reageren
04-04-2022 om 18:47 uur
Reactie op Daantje

Als je het toch graag wil zou ik kijken of de stof verwijderbaar of vervangbaar is of te wassen. Bij mij is dat wel zo namelijk.

@Daantje maar wassen heeft toch niet zoveel zin als de hoes de mijten niet tegenhoudt😳. Dat gaat toch in de kussens zitten?

Ik ben benieuwd naar het antwoord.

Uitproberen is best best eng met een stoel die veel kost🙈. En ik vind het enge dat als je dan benauwd wordt, dan denk je steeds:” het is vast van de stoel”.

Het kan heel goed uitpakken. Zo probeerden wij ooit een hondje, allergeen arm, wit, niet verharend, altijd nog ben ik blij dat ik al stikbenauwd was toen ze kwam en dat het niet erger werd😱. ( voor de zekerheid hadden we wel afspraken gemaakt met de fokker dat ze terug mocht, hoe verdrietig dat ook zou zijn) En dat ik met veel middelen wel langzaam opknapte😀. Ze is nog altijd mijn liefste maatje en helpt me na elk dal weer op de been😍.

Sterkte ems, je huis wordt vast prachtig, anders hang je maar een hangmat voor het raam in de zon, kan lekker in de wasmachine.

Login of registreer om te reageren