vastzittende hoest

14-03-2022 om 23:46 uur

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorige week corona, ben erg ziek geweest, hele hoge koorts kantjeboord ziekenhuis, gelukkig thuis kunnen blijven. Antibiotica gehad en de koorts is gelukkig gezakt. Ben er nog niet helemaal maar al een stuk beter, alleen hoest nog heel vervelend. Zit heel vast en blijf er regelmatig in hangen dus wil eigenlijk iets van hoestdrank, bruis oid wat helpt. Liefst combinatie dat het ook gewoon rustiger wordt, dus niet alleen slijmoplossend waardoor je nog de hele tijd blijft hoesten. Wat is jullie ervaring, wat is er op dit moment op de markt dat hier goed bij helpt?

Login of registreer om te reageren
15-03-2022 om 08:59 uur

Als er slijm zit mag ik van mijn longarts alleen acetylcysteïne (fluimucil) wat het slijm losser maakt en je gaat er wel meer van hoesten, maar codeïne mag ik dan niet, omdat dat het hoesten dempt en de hoest dan productief is.
Hoestdrank is vaak meer voor je keel heb ik het idee, dat het verzachtend werkt. En je hebt hoestdrank met tijm wat ook slijmoplossend werkt. Maar een combinatie dat het ook rustiger wordt is er niet volgens mij.
Als ik het echt niet meer houd mag ik met hoge uitzondering codeïne voor de nacht bij een productieve hoest maar dan moet ik wel goed huffen en de Fluimucil echt gebruiken.

Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
15-03-2022 om 09:25 uur

Wat ontzettend naar Evi!
de bekende middelen als geen melkproducten, oppassen met andere zuivelproducten, slijmoplossers als bisolvon en fluimucil ken je vast. huffen is ook nog een optie.

ik denk dat je in jou geval aan de arts moet vragen wat de beste oplossing is.
sterkte! en nog meer Beterschap!!

Login of registreer om te reageren
15-03-2022 om 12:57 uur

Bedankt Nickie en Emma.

Ja klopt ik gebruik normaal ook alleen af en toe codeïne, maar begrijp dat dat nu nier handig is.
Ok ik zal eens fluimicil proberen, lang geleden ooit gehad, weet al niet meer of het hielp. Gebruik normaal niet vaak van dat soort producten vandaar ook mn vraag van wat op dit moment een goeie is.
Thanks Em, ik wacht nog ff met de huisarts vragen, ik kijk altijd liefst of ik het eerst zelf op kan lossen maar als het vervelend blijft zal ik zeker vragen.

Login of registreer om te reageren
15-03-2022 om 17:06 uur

Neem de fluimucil in de ochtend dan is het effect in de middag uitgewerkt van eventueel extra hoesten. Ik had er de ene keer meer last van dan de andere keer. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
15-03-2022 om 20:52 uur

Vervelend Evi, Corona is niet niks!!
Als ik eerlijk ben vond ik dat bij mijn Corona longontsteking erg weinig hielp tegen het slijm en hoesten. T moet echt uitwoeden helaas. Maar hopelijk knap je snel op en tis natuurlijk goed dat je er alles aan doet en probeert!

Login of registreer om te reageren
25-03-2022 om 20:00 uur

Bedankt nog voor jullie reacties! Het gaat inmiddels qua longen weer bijna goed.

Login of registreer om te reageren
25-03-2022 om 20:35 uur

Fijn evi!! Hopelijk herstel je helemaal zonder restverschijnselen!

Login of registreer om te reageren