24/7 benauwd bij elke inspanning

13-01-2022 om 20:38 uur

Ik ben sinds eind mei 24/7 benauwd bij elke inspanning. De benauwdheid is binnen 3 dagen ontstaan en daarna niet meer veranderd. De longarts zegt dat het Astma is met ernstige luchtwegvernauwingen en ecatasieen. Heb al diverse puffen gekregen, nu Forster 200/6 en Spiriva respimat, 6 weken prednisolon geslikt en Montelukast tabletten. Nergens wordt ik minder benauwd van. Wie herkent deze klachten ook en wat is er voor diagnose gesteld. Mijn hart is in orde. Mijn FEV1 is 32%. Weet niet hoe dit verder moet. Ben van een actieve vrouw naar een wrak gegaan die bijna niets meer kan. Ben benieuwd naar reacties.

Login of registreer om te reageren
21-01-2022 om 14:14 uur

Ik heb bijna de zelfde klachten, had hier al eerder iets over gepost.
Als ik stil zit is er niks aan de hand met me maar zodra ik ga wandelen of trap op loopt word ik vreselijk kortademig.
In 2016 te horen gekregen dat ik astma heb na een erge luchtweginfectie.
Verschillende pufjes gekregen waar ik vreselijke bijwerkingen van kreeg en bij de cardioloog belande omdat men dacht dat er iets met het hart was, dat is gelukkig helemaal goed. Nu sinds een anderhalf jaar heb ik de foster 100/6 waar ik geen bijwerkingen van heb maar geen resultaat ivm de kortademigheid.
Omdat de Corona het niet toeliet fysiek bij de longarts te komen ging alles via de telefoon, gelukkig krijg ik binnen kort weer een oproep voor een consult in het ZKHS bij de longarts. Ook ik had me mijn leven verder heel anders en actiever voorgesteld, wens jouw veel sterkte en dat er snel een oplossing komt..

Login of registreer om te reageren
22-01-2022 om 08:58 uur

Addy49 bedankt voor je reactie. Bij jou zijn de klachten dus nog veel langer aanwezig. Moet vreselijk zijn. Jij ook sterkte.
Ik ben inmiddels bij de KNO arts geweest en op de hals/schildklier echo is een nodus van 2,3 cm te zien. Ik weet nog niet of de KNO arts hier iets mee gaat doen. Krijg ook nog een onderzoek in neus en keel met een scope. Van de longarts weer 15 dagen 30 mg prednison gekregen en daarna nog 7 dagen 20 mg en een langdurige Antibiotica kuur, Azitromycine, eerst 5 dagen achter elkaar en nu nog 7 weken 3x per week. Over 2 weken weer longfunctietest en de dag erna weer telefonisch consult met de longarts. De longarts zou ook met collega’s longartsen overleggen omdat hij het zelf ook niet meer weet.
Ik begin toch ook steeds meer te twijfelen of mijn doorgemaakte COVID-19 besmetting met mijn klachten te maken hebben, alhoewel ik van de COVID niet echt ziek geweest ben, alleen een beetje keelpijnklachten.
Het is verder weer afwachten wat de artsen mij gaan vertellen.

Login of registreer om te reageren