Opgezette en zere lippen, dikke oogleden en eczeem.

05-01-2022 om 13:28 uur

Ik kamp al vanaf juli ‘21 met zo nu en dan opgezette pijnlijke lippen en dikke oogleden. Ook ben ik erg moe, klink ik verkouden zonder dat m’n neus verstopt zit en snurk ik veel. Ook heb ik een jeukende eczeem plek op m’n kin. En heb ik last van een licht benauwde (kriebelachtig) ademhaling.

Even ter info. Ik heb al m’n hele leven lang last van hooikoorts (van mei tot september).

Ik vraag me dus af waar deze klachten vandaan kunnen komen. Is dit een inhalatie allergie of moet ik het meer in voeding zoeken?

Wat ik ook wel apart vind is dat ik in juli mijn tweede Corona vaccinatie heb laten zetten en ik 3 weken terug Corona heb gehad. En soms denk dat het hier mee te maken heeft. Maar kan er niks over vinden op het internet.

Login of registreer om te reageren
05-01-2022 om 13:50 uur

Hooikoortsseizoen is dit jaar al begonnen, helaas voor veel mensen.
Misschien dat jij er ook al last van hebt.

Login of registreer om te reageren
05-01-2022 om 17:23 uur

Bedankt voor je reactie Emsepems.

Met hooikoorts had ik nooit de klachten die ik nu heb. Vooral die opgezwollen en pijnlijke lippen herken ik daar niet van.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-01-2022 om 19:45 uur

Beste Cindy,

De klachten die u aangeeft lijken het beste te passen bij een allergische reactie.
Deze reactie kan veroorzaakt worden door een kruisreactiviteit. Mensen met hooikoorts reageren soms ook allergisch op bepaalde voedingsmiddelen. En dan voornamelijk op groenten en fruit. Dit komt omdat de structuur van een stuifmeelkorrel in de pollen dat de allergische reactie veroorzaakt, lijkt op de structuur van bepaalde voedingsmiddelen.
Om uit te zoeken wat bij u de reactie veroorzaakt, kan u het beste contact opnemen met u behandelend arts.

Het vaccineren biedt geen 100% bescherming tegen het krijgen van Covid, je kan nog steeds besmet raken erdoor. Na het nemen van de vaccinatie bouw je antistoffen op. De antistoffen beschermen je als het virus je lichaam binnendringt. Wie veel antistoffen heeft, zal niet of hooguit een beetje ziek worden van het virus. Maar na verloop van tijd nemen de antistoffen in het lichaam af.

De vermoeidheid die u aangeeft, kan ook komen als restklacht na het oplopen van Covid.

Met vriendelijke groet,
Miriam Hoogendijk
Longconsulent

Login of registreer om te reageren