Keel klotst

07-11-2021 om 21:11 uur

Ik hoop dat iemand dit herkent, soms heb ik wanneer ik speeksel doorslik het gevoel alsof er iets klotst/ratelt in mijn keel. Ook als ik nu slijm omhoog probeer te halen, lijkt het alsof er water? of speeksel? klotst/verschuift in mijn keel.

De huisarts stond voor een raadsel. Het zou geen brandend maagzuur zijn, ook denkt hij niet aan maagproblemen. Er blijft volgens hem ook geen vloeistoef/voedsel hangen. Met andere woorden: Hij kan hier niets aan doen. Wat ik me helaas blijf afvragen is of dit kwaad kan? Wat als ik hierdoor een Barret slokdarm krijg?

Login of registreer om te reageren
07-11-2021 om 21:52 uur

Beste Kluun,

Je maakt je veel zorgen. Dat maak ik op uit het feit dat je op dit forum in korte tijd veel topics met vergelijkbare inhoud hebt geopend.
Alleen vermoed ik dat je hier op dit forum weinig tot geen andere antwoorden krijgt dan je tot nu toe hebt gehad.
Het is voor jezelf weinig zinvol om voor al je zorgen telkens een nieuw topic te openen. Je helpt jezelf er niet mee.
Wat je aandacht geeft groeit. Je angst en zorgen vergroot je door ze op deze manier aandacht te geven aan je keel en alles wat ermee samen hangt.

Je hebt ook gemerkt dat je je keel nog steeds hebt, en niet hebt doorgeslikt. Dat je niet gestikt bent door verslikken of een stille verslikking. En vermoedelijk heb je ook geen longontsteking met verslikken als oorzaak.
Je mag er dus op vertrouwen dat de klachten, angsten en zorgen die je ervaart rondom je keel, hoogstwaarschijnlijk geen levensbedreigend probleem vormen, nu of op een later tijdstip.

Het lijkt me heel naar voor je, de klachten, zorgen en angsten die je ervaart. Ik wens je veel sterkte. Hopelijk vind je snel voor jou passende hulp hierbij, waardoor je dit achter je kunt laten.

Login of registreer om te reageren